بنر پویش صندوق اربعین

دایره المعارف مصور شاهکار های معماری جهان

دایره المعارف مصور شاهکار های معماری جهان

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱۰
۱,۸۰۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۳۳۶
وزن:
۱۷۷۰ گرم
شابک:
‏9786008269953

معرفی کتاب

کتاب «دایره المعارف مصور شاهکارهای معماری جهان» اثری زیبا و خواندنی برای تمام کسانی است که به هنر معماری و تاریخچه آن علاقه‌مند هستند. در این کتاب هر فصل به سراغ برجسته‌ترین معماری‌های یک قاره می‌رویم تا زیبای دستسازه‌های بشری را با جزئیات بهتری ببینیم و بشناسیم. ساختمان‌ها و بناهایی که توسط بشریت ساخته شده‌اند هرکدام نمود قدرت، پیشرفت و بلندنظری یک جامعه است. این بناهای باشکوه که با مقاصد مختلفی ساخته شده‌اند. برخی از آنان همچون مساجد و معابد برای نمایش احترام و عظمت آیین و باور یک ملت است. برخی دیگر همچون قلعه‌های باستانی و ساختمان پنتاگون نمادی از اقتدار و استواری نظامی و امنیتی آن جامعه است و برخی ساختمان‌ها نماد توسعه و پیشرفته‌ آن کشور هستند که با استفاده از بهترین امکانات و مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها ساخته می‌شوند. در ضمن مشاهده این معماری‌ها با این کتاب شما فرصت آن را دارید تا با دوره‌های مختلف معماری و سبک‌هایی که در هر سده باب شده‌اند آشنا گردید و نشانه‌های هر سبک را با مشاهده بر روی بناها بهتر بشناسید. در این کتاب از چرایی ساخت اهرام مصر تا شیوه ساخت امپایر استیت را فرامی‌گیرد و سفری طولانی در تاریخ و جغرافیای جهان خواهید داشت.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در ۱۹۷۴ کشاورزان محلی مکانی را در مجاورت کوه لی در شهر شی آن چین یافتند که انبوهی پیکره با اندازه‌ی واقعی در آن قرار داشت که قدمتشان به بیش از دو هزار سال می‌رسد و بعدتر به «لشکر سفالین» مشهور شد. این لشکر بخشی از آرامگاه چین شی هوآنگ (۲۵۹ تا ۲۱۰ ق.م) است که خود را نخستین امپراتور چین می‌نامید. مضمون «مرگ» از کودکی ذهن امپراتور را به خود مشغول کرده بود. به همین دلیل از ۲۴۶ ق.م که فقط سیزده سال داشت و بر یکی از ایالت‌های چین حکم می‌راند ساخت مجموعه‌ی آرامگاه خود را آغاز کرد. از ۲۲۱ ق. م که چین شی هوآنگ سراسر چین را متحد کرد و تحت حکومت قدرتمندش درآورد منابع عظیمی برای ساخت این آرامگاه فراهم آورد. لشکر سفالین متشکل از حداقل هفت هزار سرباز صدوسی ارابه ی اسبران و صد و پنجاه اسب سواره نظام است که از یک ضلع آرامگاه پهناور امپراتوری محافظت می‌کنند. اغلب پیکره‌ها سربازان معمولی پیاده نظام هستند که به ترتیب درجه صف کشیده‌اند. کمان داران در وضعیت زانوزده و سواره نظام در کنار اسب‌ها قرار گرفته اند. قد پیکره‌های افسران به دلیل جایگاه بالاترشان بلندتر است و جوشن‌های پرداخت شده‌ای به تن دارند. سلاح‌های واقعی آهنی با برنزی که در دستان سفالی این سربازان است، در گذر زمان غارت یا بر اثر فرسایش تکه تکه شده است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی
۱۰ %
۲,۴۰۰,۰۰۰
۲,۱۶۰,۰۰۰ تومان
تاریخ مصور نفت ایران تاریخ مصور نفت ایران
۲۵ %
مسعود فروزنده
۱,۷۰۰,۰۰۰
۱,۲۷۵,۰۰۰ تومان
دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز) دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز)
۲۰ %
۹۵۰,۰۰۰
۷۶۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور ورزش دایره المعارف مصور ورزش
۱۵ %
جمعی از نویسندگان
۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۵۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور امپراتوری چین دایره المعارف مصور امپراتوری چین
۱۰ %
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور نویسندگان تاریخ ساز دایره المعارف مصور نویسندگان تاریخ ساز
۱۰ %
۲,۲۵۰,۰۰۰
۲,۰۲۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها