بنر پویش صندوق اربعین

خودت پژوهش کن

خودت پژوهش کن

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۹۵,۰۰۰
%۱۰
۸۵,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
آموزشی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۰۴
وزن:
۱۳۲ گرم
شابک:
9786226009324

معرفی کتاب

کتاب «خودت پژوهش کن» یک اثر جذاب و جامع برای کودکان و نوجوانان کنجکاوی است که می‌خواهند برای سوالات علمی توی ذهنشان پاسخی دقیق و کامل پیدا کنند. پژوهش علمی یک سیر مشخص و منطقی دارد که در طول آن پژوهشگر با مشخص کردن سوال خود و هدفش از این تحقیق تلاش می‌کنند با مطالعه، آزمایش و مصاحبه به جواب خود برسد. در این کتاب کودکان فرامی گیرند که پژوهش‌های علمی خود به چند دسته تقسیم می‌شوند و هر کدام از این موارد را به شکل منحصر به فردی باید پی بگیرند تا به جواب برسند. به عنوان نمونه درمی‌یابند برای پژوهش تاریخی به آزمایش نیاز ندارند بلکه باید به متون کهن مراجعه کنند و بر روی آثار باستانی مطالعه نمایند. این اثر به کودکان این شهامت را می‌دهد تا فرضیه‌های علمی توی ذهنشان را با صدای بلند بیان کنند و برای امتحان صحت و سقم این فرضیه‌ها راهکارهایی طراحی کنند و از پس این آزمون و خطاها به پاسخ صحیح دست یابند. در ضمن هر بحث چند مثال کاربردی در ارتباط با موضوع مطرح گشته تا کودکان به شکل بهتری با مراحل پژوهش آشنا گردند. در بخش پایانی نیز به کودکان آموزش داده می‌شود چگونه از برآیند پژوهش خود یک مقاله یا اثر علمی تمیز و استاندارد استخراج کنند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

فرض کن می‌خواهیم درباره آلودگی هوا تحقیق کنیم. پرسش اصلی ما این است چه عاملی هوا را بیشتر آلوده می‌کند خودروهای شخصی، موتورسیکلت‌ها، خودروهای بزرگ مانند اتوبوس‌ها و کامیون‌ها کارخانه ها سوزاندن پسماندها یا ریزگردها؟ خود ما حدس می‌زنیم پاسخ خودروهای شخصی باشد در این صورت میزان آلایندگی چند نمونه از سواری‌ها را اندازه می‌گیریم و میانگین آلایندگی هر سواری را به دست می‌آوریم. حالا کافی است این رقم را در تعداد خودروهای سواری ضرب کنیم. با عدد به دست آمده. متوجه می‌شویم که مثلا حدود ۷۰ درصد آلودگی شهر ما مربوط به همین خودروهاست. اگر فرضیه‌ای نداشته باشیم باید این آزمایش‌ها را روی هر شش عاملی که در بالا گفتیم انجام دهیم و پاسخ‌ها را یکی یکی بررسی کنیم. این کار ممکن است مدت‌ها طول بکشد. وقتی تحقیق ما روی یکی از حدس‌های قوی متمرکز شود و همان پاسخ به تأیید برسد. پژوهش ما به نتیجه رسیده است البته ممکن است برای برخی از پژوهش‌ها به دلیل اهمیت زیادشان بخواهیم زمان و هزینه زیادی صرف کنیم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مترسک مزرعه آتشین مترسک مزرعه آتشین
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
چغک چغک
۱۰ %
صهبا
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
خمپاره های فاسد خمپاره های فاسد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
فرزندان ایرانیم فرزندان ایرانیم
۱۰ %
داوود امیریان
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
عارف 12 ساله عارف 12 ساله
۱۰ %
سید حسین موسوی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها