خلق مدل کسب و کار

خلق مدل کسب و کار

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
کارآفرینان
قالب:
مشاوره
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۹۵
وزن:
۵۷۴ گرم
شابک:
9786006227405

معرفی کتاب

راه‌اندازی یک کسب‌وکار یکی از قدم‌های مهم در زندگی هر فردی است که به مدیریت علاقه دارد. هرچند این مسئله خصوصاً در یک اقتصاد ناپایدار به نظر بسیار سخت می‌آید، اما نباید فراموش کنید که با برنامه‌ریزی و آمادگی و تلاش کافی، هیچ‌چیز غیرممکن نیست. اگر دیگران توانسته‌اند با کمک آموزش‌های آکادمیک یا عملی کار خود را شروع کنند و یک استارتاپ باثبات را بسازند، چرا شما نتوانند؟!

کتاب «خلق مدل کسب و کار» یکی از موفق‌ترین منابع آموزشی در این زمینه است و راه را به افراد بسیاری نشان داده است. این کتاب بر یک نکتۀ ساده تمرکز می‌کند و آن آزمون و خطاست. این ایده باعث شده نویسندگان کتاب این فرصت را پیدا کنند که بدون حمایت‌های مادی و معنوی رایج از سوی انتشارات‌ها، کتابی دقیق، اصولی و کاربردی ارائه کنند. تفاوتی ندارد پزشک باشید یا مهندس، مدیر باشید یا کارمند، هنرمند باشید یا برنامه‌نویس. مخاطبان این کتاب همۀ کسانی هستند که می‌خواهند یک آیندۀ شغلی روشن را برای خود برنامه‌ریزی کنند. بنابراین شما با خواندن این کتاب اولین قدم لازم را برای گام برداشتن در فضای رقابتی کسب‌وکار برمی‌دارید؛ آن‌هم بدون اینکه در اثر هیجان‌زدگی و ناآگاهی، سازمان خود را با ریسک‌های غیرمنطقی به پرتگاه بفرستید. «الکساندر استروالدر» استراتژیست، ایده‌پرداز، نویسنده و سخنران موفق حوزۀ تجارت در همکاری با «ایو پیگنیور» برای شکستن ترس شما از غول به‌ظاهر وحشتناکِ یک کسب‌وکار شخصی، این کتاب را با سه ابزار و تکنیک کلیدی به تحریر درآورنده‌اند:

۱. تغییر تفکر شما دربارۀ مدل کسب‌و‌کار
۲. تحلیل نظرات کاربردی 470 مدیر محلّی
۳. ارائۀ نکات کلیدی برای افراد عملگرا

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«سناریوها می‌توانند در هدایت طراحی مدل‌های کسب‌وکار جدید یا نوآوری در مدل‌های موجود نقش مفیدی ایفا کنند. مانند تفکر تصویری، نمونه‌سازی و قصه‌گویی، سناریوها نیز مفاهیم مجرد و انتزاعی را ملموس می‌سازند. برای مقاصد ما آگاه‌سازی فرآیند توسعۀ مدل کسب‌و‌کار از طریق بیان جزئیات و مشخص کردن فضای طراحی، نقش اصلی سناریوهاست. در اینجا دو نوع سناریو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
اولین سناریو موقعیت مشتری را تشریح می‌کند: چگونه محصولات یا خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ چه نوع مشتریانی از آن‌ها استفاده می‌کنند؟ دغدغه‌ها، علایق و اهداف مشتری چیست؟ چنین سناریوهایی براساس بینش مشتریان ایجاد می‌شود  اما با به کارگیری دانش مشتری در قالب مجموعه‌ای از تصاویر مجزا و واقعی، یک گام به جلو برمی‌دارد. سناریوی مبتنی بر مشتری با تشریح موقیعتی خاص، بینش مشتریان را ملموس می‌سازد.
دومین سناریو به توصیف محیط‌های محتمل آتی می‌پردازد که مدل کسب‌و‌کار در آن‌ها رقابت می‌کند. در اینجا هدف پیش‌بینی آینده نیست. در این سناریو آینده‌های ممکن با جزئیات واقعی به تصور درمی‌آید. این کار به فرآیند تفکر افراد نوآور درمورد مناسب‌ترین مدل کسب‌و‌کار در هر یک از محیط‌های آتی یاری می‌رساند. ادبیات استراتژیک تحت عنوان «طرح‌ریزی مبتنی بر سناریو» به تفصیل در مورد این موضوع بحث می‌کند. کاربرد تکنیک‌های طرح‌ریزی مبتنی بر سناریو برای نوآوری در مدل کسب‌وکار، افراد را وادار به اندیشیدن درمورد چگونگی تکامل مدل تحت شرایط مختلف می‌کند. این کار درک دقیقی از مدل و تغییرات بالقوۀ مورد نیاز آن ایجاد می‌کند. مهم‌تر از همه سناریو به ما کمک می‌کند تا برای آینده آماده شویم.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سطح عمیق سطح عمیق
۲۵ %
سید حمزه حسینی - سید مجتبی قافله باشی
۱۶,۰۰۰
۱۲,۰۰۰ تومان
اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت
۲۵ %
هرژه - موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه
۵,۰۰۰
۳,۷۵۰ تومان
آرزوهای دست ساز آرزوهای دست ساز
۱۵ %
میلاد حبیبی
۶۰,۰۰۰
۵۱,۰۰۰ تومان
گفتارهای بنیادین گفتارهای بنیادین
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۱۰۵,۰۰۰
۹۴,۵۰۰ تومان
طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک
۱۰ %
۲۱۵,۰۰۰
۱۹۳,۵۰۰ تومان
مدیریت، فراسوی اعداد - هوش کسب و کار 3 مدیریت، فراسوی اعداد - هوش کسب و کار 3
۱۰ %
سید شمس الدین میرابوطالبی
۴۴,۰۰۰
۳۹,۶۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها