بنر پویش صندوق اربعین

خدا را به شما می سپارم

خدا را به شما می سپارم

4.2

در احوالات عالم نورانی سیدجمال الدین گلپایگانی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
%۱۰
۱۰۸,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۱۶
وزن:
۲۰۴ گرم
شابک:
9786227808872

معرفی کتاب

کتاب «خدا را به شما می‌سپارم» زندگینامه داستانی یکی از برجسته‌ترین علمای شیعه است که در فقه و اخلاق سرآمد روزگار خود بود. سیدجمال الدین گلپایگانی که یکی از مراجع عظام شیعه بود و بسیاری از مراجع عصر حاضر در پای درس او تربیت گشتند. ایشان در یکی از روستاهای گلپایگان به دنیا آمد و در خانه پدری عالم رشد پیدا کرد. تحصیل را در نزد برادرانش آغاز کرد و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در حوزه علمیه قم دروس سطح را به پایان رساند.  در حوزه علمیه نجف از مرحوم آخوند و در حوزه سامرا از آیت الله شیرازی استفاده کرد و حدود 20 سال مشاور و شاگرد خاص آیت الله نائینی بود. ایشان عالمی مهذب بودند و در علوم اخلاقی کرامات بسیاری از ایشان نقل شده است. البته ایشان نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی جهان اسلام نیز توجه داشتند و در قضیه جنگ جهانی اول در کنار دیگر علما به دفاع از کیان اسلام پرداختند. این کتاب که در قالب فصل‌های کوتاه و جذاب نگاشته شده است تلاش دارد تا ساحت‌های مختلف شخصیت علمی و اخلاقی ایشان را به مخاطب بشناساند. نویسنده تلاش نموده با بهره‌گیری از منابع تاریخی و اسناد موجود شیواترین روایت را برای مخاطب عادی از زندگی یک عالم بازتاب دهد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

طبق دستور استاد برای رشد در مراحل بندگی، باید زمانی را در قبرستان وادى السلام می‌گذراند در احوال مردگان تفکر می‌کرد و مرگ این حقیقت غیر قابل انکار را به درستی درک می‌نمود. محمد تقی طلبه‌ای جوان بود که در سن هجده سالگی با ورود به نجف گمشده خود را در وجود عارف بی‌بدیل، سید علی قاضی یافت و حاضر نبود شاگردی و کسب مراتب معنوی در محضر ایشان را با هیچ نعمتی در دنیا معاوضه کند. هر چند خود در همان سن کم با عجایبی که از ایمان و علم خویش به نمایش گذاشت در آن زمان اندک آشنایی استاد را به وجد آورده و شیفته خود ساخته بود. محمد تقی در همان حال که بر ارض بسیط و پهناور وادی السلام در میانه قبرستان نشسته و چشم به قبرهای خموش و بعضا فراموش شده آن دوخته بود نگاهش با کسی تلاقی کرد که رفتارهای عجیبش توجه آدمی را به خود جلب می نمود شمایلش به سیدی از تبار علما می‌ماند از قامت رعنا و موی سپیدش معلوم بود نه خیلی پیر است و نه جوان.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

در محضر بهجت در محضر بهجت
۱۰ %
محمدحسین رخشاد
۳۰۰,۰۰۰
۲۷۰,۰۰۰ تومان
شهاب دین شهاب دین
۱۰ %
زهرا باقری
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
سیره و خاطرات علما سیره و خاطرات علما
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
فرزند ابوتراب فرزند ابوتراب
۱۰ %
موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
بیقرار بیقرار
۱۰ %
هیأت تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
۱۳۶,۰۰۰
۱۲۲,۴۰۰ تومان
عالم سالک عالم سالک
۹ %
محمدباقر ادیبی لاریجانی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۹۵۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها