خاکستر گنجشک ها

خاکستر گنجشک ها

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۷۰,۰۰۰
%۱۰
۶۳,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۷۵
وزن:
۷۶ گرم
شابک:
9786004415644

معرفی کتاب

کتاب «خاکستر گنجشک‌ها» نوشته حامد عسکری نگاهی ادیبانه و هنرمندانه به فاجعه انسانی است که در سال اخیر در غزه رقم می‌خورد. پس از حمله 7 اکتبر که مردم آزاده غزه برای رهایی از زندانی که رژیم جعلی اسرائیل برای آن‌ها ایجاد کرده به شکلی شهادت طلبانه و حسین وار به شهرک‌های صهیونیستی حمله کردند. رژیم اسرائیل نیز که موجودیت خود را در خطر دید و نشانه‌های سقوط را مشاهده کرد برای نجات دادن خود از سرنوشت قطعی نابودی تصمیم گرفت با تمام توان به غزه حمله کند و با رضایت اربابان دژخیمش شبانه روز این منطقه کوچک را بمباران کرد. حالا که تعداد شهدای غزه از 20 هزار نفر گذشته و چندین هزار کودک در آن وجود دارد وقت آن است که هر کس با هر وسیله‌ای می‌تواند در مقابل این ستم بزرگ و تاریخی بایستد و اعتراض کند. حامد عسکری به فاجعه بیمارستان المعمدانی پرداخته است. اسرائیلی ها حتی به بیمارستان نیز رحم نکردند و مردم پناه گرفته در این بیمارستان را با شلیک موشک هواپیما به شهادت رساندند. او در 44 نامه بسیار کوتاه از نگاه انسان‌های مظلومی که در این بیمارستان پرپر شدند این حادثه تلخ را روایت کرده و عمق سهمگین فاجعه را با آرایش زیبای کلمات به مقابل چشمان مخاطب آورده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

جرعه آخر قهوه اش را گذاشت روی کاپوت ماشین. بعد روی زمین دراز کشید مشتی خاک برداشت و روی جلیقه اش مالید موهایش را پریشان کرد و نفسش را حبس که صدایش بریده بریده شود. تصویر بردار داخل گوشی گفت: «ارتباط برقرار شده روی خطی گزارشش را رفت حس موشک باران را به خوبی القا کرد و گفت حماس دارد شخم می‌زند اینجا را گفت در خبرها شنیده که نیروهای نظامی حماس چهل کودک اسرائیلی را سر بریده‌اند. گفت و گفت و جهان را با خبر کرد. گزارش زنده‌اش تمام شد بلند شد لباس‌هایش را تکاند و چشمش افتاد به کارت خبرنگاری‌اش یاد جشن فارغ التحصیلی اش افتاد یاد بیست و چند سالگی شادابش که اشک در چشم‌هایش حلقه زده بود و همان لحظه که اسمش را خواندند تا برود و مدرکش را بگیرد به خودش قول داد قلم و زبانش را در رسانه جز به حقانیت و انسانیت، برای چیزی خرج نکند. جرعه‌ای از قهوه‌اش نوشید قهوه‌اش انگار تلخ‌تر شده بود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

تو زودتر بکش (جلد سوم) تو زودتر بکش (جلد سوم)
۱۰ %
رونین برگمن - وحید خضاب
۲۱۰,۰۰۰
۱۸۹,۰۰۰ تومان
روایت گمشده روایت گمشده
۱۰ %
حسین جابری‌انصاری - فاروق الشرع
۱۶۵,۰۰۰
۱۴۸,۵۰۰ تومان
لبه پرتگاه لبه پرتگاه
۱۰ %
بثینه شعبان - رامین حسین‌آبادیان
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
سرزمین مقدس  سفری به فلسطین سرزمین مقدس  سفری به فلسطین
۱۰ %
۱۹۸,۰۰۰
۱۷۸,۲۰۰ تومان
سفیر قدس سفیر قدس
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
متاستاز اسرائیل متاستاز اسرائیل
۱۰ %
کورش علیانی
۱۵۵,۰۰۰
۱۳۹,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها