حماسه حسینی جلد دوم

حماسه حسینی جلد دوم

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
%۱۰
۱۰۷,۱۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۳۰۸
وزن:
۴۵۰ گرم
شابک:
9789645600721

معرفی کتاب

محقق، متفکر، نویسنده و از دانشمندان اسلام‌شناس در قرن معاصر، استاد شهید مطهری است که در لحظه لحظه انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت و همواره با قلم روشنگرانه خود، در مقابل انحراف به شیوا‌ترین بیان قیام می‌کند.

مجموعه آثار باقی مانده از این ایشان، شامل سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌ها و نقد نامه‌های او است که بسیاری شبهات و سوالات بنیادین جوانان و متفکران را در عصرهای گوناگون پاسخ می‌گوید.

از آشناترین آثار ایشان که توسط نشر صدرا در دو جلد به چاپ رسیده‌است کتاب «حماسه حسینی» است؛ نوشتاری که حاصل سخنرانی‌های معلم شهید در مسجد جاوید، حسینیه ارشاد و درمیان هم‌رزمان انقلابی ایشان است.

اگر جلد نخستین را خوانده‌اید، جلد دوم این مجموعه در ادامه آن نوشتار ستودنی، به مرور نگاشته و جمع آمده‌است، هشت فصل به میان می‌آید که هر یک اشاره دقیق و مجملی بر واقعه کربلا و عبرت‌های پنهان آن است که در تطبیق با دوره معاصر ملموس‌تر گشته‌است.

مثلا در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

((تمام فاجعه کربلا برای این بود که امام رأی خود را نفروخت از قبل از مردن معاویه و همچنین بعد از مردن او، در دوره یزید، چه در وقتی که امام در مدینه بود و چه در مکه و چه در بین راه و چه در کربلا، آنها از امام فقط یک امتیاز می‌خواستند و اگر آن یک امتیاز را امام به آنها می‌داد نه تنها کاری به کارش نداشتند، اِنعامها هم می‌کردند و امام هم همه آن تحمل رنجها را کرد و تن به شهادت خود و کسانش داد که همان یک امتیاز را ندهد. آن یک امتیاز، فروختن رأی و عقیده بود.))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

حماسه حسینی جلد اول حماسه حسینی جلد اول
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۷۹,۰۰۰
۱۶۱,۱۰۰ تومان
لهوف لهوف
۹ %
سید بن طاووس - علیرضا رجالی تهرانی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۹۵۰ تومان
تاریخ سید الشهداء تاریخ سید الشهداء
۱۰ %
عباس صفایی حائری
۳۵۰,۰۰۰
۳۱۵,۰۰۰ تومان
آینده انقلاب اسلامی آینده انقلاب اسلامی
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۳۹,۰۰۰
۱۲۵,۱۰۰ تومان
اسلام و نیازهای زمان  جلد دوم اسلام و نیازهای زمان  جلد دوم
۱۰ %
۷۹,۰۰۰
۷۱,۱۰۰ تومان
تعلیم و تربیت در اسلام تعلیم و تربیت در اسلام
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۷۹,۰۰۰
۱۶۱,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها