بنر پویش صندوق اربعین

کتاب حسن عاقبت و سو عاقبت

کتاب حسن عاقبت و سو عاقبت

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
%۱۰
۱۳۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 8 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۸۴
وزن:
۲۵۵ گرم
شابک:
9786006940953

معرفی کتاب

عاقبت به خیری

عاقبت آخر هر چیزی است و چه چیزی مهم از عاقبت به خیری زندگی انسان در دنیا و آخرت، این عاقبت به خیری نیاز به رعایت نکاتی دارد که انسان در طول زندگی خویش بدان عمل کند.

راه های عاقبت به خیری زیاد است اما می توان مهم ترین آن را تقوای الهی در نظر گرفت انسانی که خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خویش می بیند دست به هر اقدامی نمی زند و در منظر وی حق بزرگ و ارزشمند شمرده می شود.

در کتاب حسن عاقبت و سوء عاقبت حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه موضوع عاقبت را در ده جلسه مورد بحث قرار داده اند. در این کتاب پیرامون مضوعات مختلفی اعم از راه های تحصیل حسن عاقبت اشاره شده است، که سرآمد آن یاد مرگ است. انسانی که بداند این ورای این دنیا سرای دیگری است دست به انجام هر کاری نمی زند و رضای خدا را در انجام امور خود مدنظر قرار می دهد.

در این کتاب می خوانیم: " بحث راجع به عاقبت اندیشی است که در آیات و روایات سفارش زیادی به آن شده است. عاقبت اندیشی در آیات و روایات به دو نحو مطرح است: اول، عاقبت اندیشی نسبت به پایان هر یک از کارهایی که انجام می دهد. در مورد نحوه اول، عرض کردم که انسان نسبت به تمام ابعاد وجودی چهارگانه خود؛ یعنی بعد اعتقادی عقلانی، تعلقات قلبی، ملکات نفسانی و بالاخره اعمال جوارحی بیرونی و کارکرد آن ها توجه کند. در ربط با امور اعتقادی خود، آیا کاری که عقل کرد برای من کرد یا باری را که من از دوش آن کشیدم چه بود والان با چه توشه ای از مرز دنیا عبور می کنم؟"

 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بانک تست و ترکیب نحوکاربردی بانک تست و ترکیب نحوکاربردی
۱۰ %
۳۰۰,۰۰۰
۲۷۰,۰۰۰ تومان
اندیشه اسلامی(۲) اندیشه اسلامی(۲)
۵ %
جمعی از نویسندگان
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
نحو کاربردی عالی (جلد چهارم) نحو کاربردی عالی (جلد چهارم)
۱۰ %
۴۴۵,۰۰۰
۴۰۰,۵۰۰ تومان
تاریخ امامت (حسین قاضی خانی) تاریخ امامت (حسین قاضی خانی)
۵ %
۵۵,۰۰۰
۵۲,۲۵۰ تومان
اندیشه اسلامی ۲ اندیشه اسلامی ۲
۵ %
مهدی ترتیفی
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
تفسیر موضوعی قرآن کریم تفسیر موضوعی قرآن کریم
۵ %
جمعی از نویسندگان
۶۰,۰۰۰
۵۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها