حساب و کیفیت آن در قیامت

حساب و کیفیت آن در قیامت

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۶۵,۰۰۰
%۱۰
۵۸,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 8 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۰۸
وزن:
۲۳۰ گرم
شابک:
9786006940748

معرفی کتاب

اولین حسابگر اعمال در روز قیامت خود انسان است. در حقیقت قبل از آنکه به حساب انسان رسیدگی کنند خود انسان صحیفه اعمال خود را بررسی می‌کند سؤال می‌شود چرا باید در مرحله نخست خود انسان به اعمالش رسیدگی کند. نه خدا نه فرشتگان و نه کس دیگری؟ جواب این است که این روش منطقی‌ترین و مطمئن‌ترین حسابگری است. فرض کنید انسان بخواهد نسبت به حسابی که با دیگری دارد حسابرسی و تسویه کند هر چند طرف مطمئن باشد و یا کس دیگری که مورد وثوق است بخواهد به بررسی حساب بپردازد باز هم برای او جای شبهه باقی می‌ماند که نکند اشتباه کرده باشند. بنابراین بهترین منطقی‌ترین مطمئن‌ترین و عادلانه‌ترین راه که جای هیچ شبهه‌ای باقی نماند این است که انسان در اموری که مربوط به خودش است خودش حساب و کتاب کند. از جهت حسابرسی به اعمال در قیامت انسان‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته بی‌حساب به جهنم می‌روند و اصلاً حسابی ندارند، یک دسته بی‌حساب به بهشت می‌روند که بعداً توضیح خواهم داد. دسته سوم کسانی هستند که از نظر بعد عقلانی در دنیا چه از نظر توحید، چه از نظر نبوت و چه از نظر امامت کارکردی صحیح داشتند. حساب مربوط به این دسته است. بنابراین برای که در اعتقاد به توحید، نبوت و امامت نقص دارند حسابی هم در کار نیست.

در ادامه برشی از کتاب حساب و کیفیت آن در قیامت را می‌خوانید:

عمل چیزی جدای از انسان نیست و یک رابطه تنگاتنگ با او دارد؛ لذا تطهیر شخص از آلودگی‌هایش به آسانی ممکن نیست. مثالی بزنم؛ در قدیم عکس برگردان‌ها را روی کاغذ می‌انداختند؛ به طوری که عکس روی آن حک می‌شد؛ گویی که جزء کاغذ شده است؛ گویی عکس همان کاغذ است و کاغذ همان عکس است. حالا چگونه می‌توان این عکس را از کاغذ جدا کرد بدون اینکه به کاغذ آسیب برسد؟ اعمال نیک و زشت حسنه و سینه این طور است، سازنده شخصیت انسان است و یک رابطه تنگاتنگ با او دارد. اگر این رابطه تا روز قیامت قطع نشود، برای جداسازی چاره‌ای جز جهنم نیست.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی (آزمایش الهی) نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی (آزمایش الهی)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
ویژگی های امتحان الهی ویژگی های امتحان الهی
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد ششم) دعا حقیقت بندگی (جلد ششم)
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
خطبه فدک خطبه فدک
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
امتحان الهی از فرد و جامعه (آزمایش الهی) امتحان الهی از فرد و جامعه (آزمایش الهی)
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
قیامت روز شهود حقایق قیامت روز شهود حقایق
۱۰ %
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها