حبیب تولدی دیگر

حبیب تولدی دیگر

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
%۱۰
۲۲۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۸۶۳
وزن:
۱۳۰۰ گرم
شابک:
9786007472194

معرفی کتاب

کتاب «حبیب تولدی دیگر» کارنامه عملیاتی گردان حبیب بن مظاهر از اواخر سال 1362 تا سال 1365 است که در طول این مدت عملیات های موفق و ناموفق متعددی برگزار شد. پس از چندین عملیات در منطقه جنوبی و اعزام به سوریه، لشکر 27 دوباره در جبهه غربی مستقر گشت و در ارتفاعات کانی مانگا عملیات والفجر4 را اجرا نمود. پس از آن عملیات والفجر5 که منطقه بمو در شرف وقوع بود که پس از بررسی راهکارها و برآورد نتایج عملیات منجر به لغو عملیات گشت. پس از آن دو عملیات آبی خاکی در منطقه هورالهویزه به نام های خیبر و بدر اجرا گشت که گردان حبیب در عملیات خیبر حضور داشت و بخش زیادی از استعداد گردان مجروح یا به شهادت رسیدند. پس از آن گردان حبیب بار دیگر برای شرکت در عملیات والفجر8 سازماندهی شد. عملیات بسیار موفق که منجر به تصرف شهر فاو در خاک عراق شد و صدام برای بازپس گیری این منطقه 75 روز به شکل مداوم به این منطقه پاتک زد اما با مقاومت شیربچه های ایرانی موفق به انجام این کار نشد. در این کتاب گلعلی بابایی با توجه به منابع و اسناد موجود تلاش کرده به روایت فعالیت های رزمی و عملیاتی این گردان بپردازد و نقش مهم این یگان همیشه خط شکن در عملیات ها را با جزئیات بازگو نماید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

از مجموع نقطه نظرات ارائه شده توسط فرماندهان عالی جنگ، چنین برداشت می‌شود که پیچیدگی و بر مانع بودن خطوط دفاعی ارتش عراق در جبهه جنوب و وجود استحکامات و خاکریزهای متعدد موجب شد تا فرماندهان سپاه در پی یافتن منطقه‌ای برای عملیات باشند که زمینه استفاده از توانایی خودی امکان پذیر بوده و از انجام تک جبهه‌ای پرهیز شود. در این میان منطقه هورالهویزه بیش از سایر مناطق از این ویژگی برخوردار بود. در واقع، رزمندگان اسلام می‌توانستند در این منطقه یک بار دیگر حمله به دشمن را توام با غافلگیری از جناح و بدون برخورد با خطوط پر مانع انجام دهند افزون بر این دلیل دیگری که موجب انتخاب منطقه عملیاتی خیبر شد بی‌توجهی دشمن به آن بود زیرا سر فرماندهی عراق تصور نمی‌کرد که ایران از این نقطه دست به حمله بزند، لذا سازمان نظامی مناسبی در منطقه مستقر نکرده بود و کل منطقه عملیاتی از العُزیر تا القُرنه و جزایر مجنون به وسیله چند گردان پدافند حفاظت می‌شد. می‌توان گفت منطقه هور با در نظر گرفتن توان نیروهای خودی و دشمن و نیز نقش زمین و تأثیر گذاری آن انتخاب شد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

هنر اهل بیت هنر اهل بیت
۱۰ %
سید حسن منتظرین
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
مرد رویاها مرد رویاها
۱۰ %
سید مهدی شجاعی
۱۹۸,۰۰۰
۱۷۸,۲۰۰ تومان
شاهرخ شاهرخ
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
مسافر کربلا مسافر کربلا
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
کوچه نقاش ها کوچه نقاش ها
۱۰ %
راحله صبوری
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها