بنر پویش صندوق اربعین

جنگ وحشتناک جهانی دوم

جنگ وحشتناک جهانی دوم

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
%۱۰
۱۲۶,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۸
وزن:
۱۳۰ گرم
شابک:
9789643691288

معرفی کتاب

در سومین جلد از مجموعه کتاب نوجوان «تاریخ ترسناک» به سراغ یکی از خاص‌ترین‌های این مجموعه می‌رویم. موضوع این کتاب بزرگ‌ترین جنگ در تاریخ است و به حقایق هولناک این جنگ می‌پردازد. کتاب «جنگ وحشتناک دوم جهانی» براساس واقعیت‌های ثبت‌شدۀ تاریخی نوشته شده و اگرچه در آن از لحن و بیان طنز استفاده می‌شود، اما وقتی اتفاقات آن را تصور کنید اصلاً خنده‌دار نیست! در این کتاب از چیزهایی پرده‌برداری می‌شود که احتمالاً تابه‌حال در هیچ‌جا ندیده باشید. در ابتدای این کتاب یک گاه‌شمار آمده که تاریخ اتفاقات را به ترتیب مرور می‌کند و نشان می‌دهد که آلمان و بریتانیا و شوروری چه انگیزه‌های برای شروع جنگ جهانی دوم داشته‌اند. گزارش‌ها دربارۀ تعداد کشتگان این جنگ وحشتناک متفاوت است؛ اما اکثر آن‌ها باور دارند رقمی بین 75 تا 85 میلیون نفر، شامل سربازانی که در جبهه بودند و همچنین زن‌ها و کودکان و افراد سالمند، در این فاجعۀ تاریخی کشته شدند. «تری دیری» اگرچه با همان چاشنی طنز همیشگی به روایت تاریخ می‌پردازد، اما باز هم در بعضی از بخش‌های کتاب آمارهای تکان‌دهنده‌ای از این دورۀ تاریخی می‌خوانیم. نکتۀ جالبی که درمورد این کتاب وجود دارد این است که از حزب یا گروه سیاسی خاصی طرفداری نمی‌کند و سعی می‌کند وقایع را همان‌طور که به نظر می‌آید درست است، برای خوانندگان بازگو کند؛ چرا که تاریخ سرشار از حقایق پنهان و دروغ‌های آشکار است و به گفتۀ یک تاریخ‌شناس مشهور، تاریخ چیزی است که مردم باور می‌کنند، نه آن‌چه حقیقتاً در گذشته رخ داده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«اتحاد جماهیر شوروی در ۱۹۴۱ به نفع متفقین وارد جنگ شد و مردمش مثل هر قوم دیگری در تاریخ با شقاوت جنگیدند. تعداد تلفات انسانی شوروی رقمی باورنکردنی است. برخی از مورخان روس معتقدند که بین ۴۳ تا ۴۷ میلیون تبعۀ شوروی در طول جنگ جهانی دوم جان سپردند؛ البته اگر تلفات ناشی از عوارض جانبی مثل جنگ، قحطی و بی‌خانمانی را هم به حساب بیاوریم. شوروی‌ها، مشروط بر آن‌که در جنگ پیروز بشوند، در مورد این که چطور باید بجنگند یا کشته شوند وسواس به خرج نمی‌دادند. ایالات متحدۀ آمریکا از میان ۱۹۰۰۰ نفر سرباز فراری فقط یکی را اعدام کرد. اما روس‌ها این قدرها ناخن خشک نبودند. آن‌ها هر سربازی را که مرتکب جنایت می‌شد یا از میدان نبرد فرار می‌کرد، به گردان‌های مجازات منتقل می‌کردند تا به آن‌ها مأموریت‌های انتحاری واگذار شود.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
نردبان جهان نردبان جهان
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۱۳,۰۰۰
۱۱,۷۰۰ تومان
عارف 12 ساله عارف 12 ساله
۱۰ %
سید حسین موسوی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
روایتی ساده از ماجرایی پیچیده روایتی ساده از ماجرایی پیچیده
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
اصیل آباد اصیل آباد
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
کودکستان آقا مرسل کودکستان آقا مرسل
۱۰ %
داوود امیریان
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها