بنر پویش صندوق اربعین

جدال در زیویه

جدال در زیویه

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۹۶
وزن:
۱۱۶ گرم
شابک:
9786001756009

معرفی کتاب

کتاب «جدال در زیویه» روایت چهار رزمنده از روزهای جنگ و جهاد است. هر کدام از این رزمندگان پس از اتمام هشت سال دفاع مقدس در حسرت روزهای خوشی که در کنار یاران باوفا زیسته و از کشور و اسلام دفاع کرده‌اند قلم به دست گرفته‌اند و تلاش نموده‌اند با تصویرسازی کلمات یاد آن روزها را زنده نگه دارند. نکته زیبنده اینجاست که یکی از چهار نویسنده این کتاب در سال 69 در طی یک عملیات پاکسازی در منطقه سردشت به شهادت می‌رسد و سوز حسرتی که در نوای قلمش مشهود است سرانجام کار خود را می‌سازد و او را به قافله یارانش پیوند می‌دهد. فصل مشترک تمام این آثار در این است که جملگی در فراق سال‌هایی هستند که آوار دشت و بیابان زیر سوت خمپاره و توپ زندگی می‌کردند و این امر بر ما دنیازدگان عجیب است که چطور یک انسان لذت بودن با همسر و آسایش در شهر و دویدن در پی مقام و ثروت را لذت نمی‌داند اما دمی نشستن در یک چادر خاکی و تکرار شب‌های پرسوز و گداز دوکوهه را از جمله شیرین ایام زندگی خود محسوب می‌کند. این‌ها سوالی است که این چهار رزمنده با قلم خود تلاش می‌کنند به جنگ ندیدگان نشان دهند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

به یاد حال بچه‌ها و خودم به یاد ولوله‌ای که در دوکوهه افتاده بود... به یاد صحبت‌های امام و پیامی که برای رزمندگان اسلام دادند و گفتند: فرزندان انقلابیم ای کسانی که حاضر نیستید از غرور مقدستان دست بردارید شما بدانید که لحظه لحظه عمر من در راه عشق مقدس خدمت شما می‌گذرد. می‌دانم که به شما سخت می‌گذرد ولی مگر به پدر پیر شما سخت نمی‌گذرد. می‌دانم که شهادت شیرین‌تر از عسل در پیش شماست مگر برای این خادمتان اینگونه نیست؟ ولی تحمل کنید که خدا با صابران است. این جملات روی نوار ذهنم می‌گشت و به دل غمگین و شوریده‌ام آرامش می‌داد. به یاد شهدا افتادم شهدایی که جگر ما را سوزاندند و از میان ما به سوی ملکوت پرواز کردند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

خمپاره های فاسد خمپاره های فاسد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
فرزندان ایرانیم فرزندان ایرانیم
۱۰ %
داوود امیریان
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
از چشم ها - مرگ از من فرار می کند - شهید چمران از چشم ها - مرگ از من فرار می کند - شهید چمران
۱۰ %
۱۸۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰ تومان
رفاقت به سبک تانک رفاقت به سبک تانک
۱۰ %
داوود امیریان
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
با من سخن بگو دوکوهه با من سخن بگو دوکوهه
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۳,۰۰۰
۲,۷۰۰ تومان
نیمه پنهان ماه 2: شهید همت نیمه پنهان ماه 2: شهید همت
۱۰ %
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها