بنر پویش صندوق اربعین

جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه

جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
%۱۰
۱۸۹,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۷۲
وزن:
۲۳۰ گرم
شابک:
9789643697990

معرفی کتاب

کتاب «جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه» نوشته گریس لین رمانی تحسین شده برای نوجوانان است که تلفیقی از اسطوره و واقعیت است و توانسته جوایز متعددی همچون  مدال افتخار نیوبری را کسب کند. نویسنده این کتاب در خانواده‌ای مهاجر به دنیا آمده است. پدرومادرش اصالتی چینی دارند اما او در کشور ایالات متحده بزرگ شده است. همین قضیه سبب شده تا روحیات و خیالاتی تلفیقی از این دو فرهنگ داشته باشد و هنگامی که برای کودکان دست به قلم برده با الهام از اسطوره‌های چینی و سبک ادبی آمریکا داستانی جذاب خلق کند. داستان دختری فقیر به نام مین لی که در روستایی فقیر زندگی می‌کند. مردم این روستا به کشت برنج مشغول هستند و به سختی روزگار می‌گذرانند. این دختر زیبا و خیال باف نیز در خانواده‌ای کشاورززاده زندگی می‌کند. پدرش برای او از افسانه‌های قدیمی تعریف می‌کند و مین لی بیش از همه عاشق داستان کوه بی‌ثمر است. کوهی که محل زندگی اژدهای سبز و فرزندانش بوده است. حادثه‌ای ناگوار در زندگی مین لی سبب می‌شود تا او برای یافتن راه حل به سوی کوهی برود که تنها در افسانه‌ها حرفش را زده‌اند. کوهی که هیچکس باور ندارد پیدا شود اما مین لی می‌داند که وجود دارد و تنها آنجا می‌تواند به رنج و سختی خانواده‌اش پایان دهد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

مین لی در همان حال که رو به بالا می‌رفت. پاهایش به زمین سنگلاخ و ناهموار می‌گرفتند. پیش روی دشوار بود تخته سنگ‌ها و صخره‌هایی که بر اثر وزش باد خراشیده شده و عین درخت از دل زمین بیرون زده بودند، مین‌لی را سردرگم می‌‎کردند و تعادلش را به هم می‌زدند. مین‌لی چنان شش دانگ حواسش به پیش روی بود که به غرش ضعیفی که بلند شد توجه نکرد. با وجود این تا آن صدا را شنید، سر جایش ایستاد. ببر مین‌لی نرسیده به یکی از صخره‌های بزرگ بدقواره، نوک دم سبز ببر را دید. بی سروصدا، سنگ تیزی از زمین برداشت و آهسته پیش رفت کمی جلوتر در محوطه‌ای هموار آن حیوان شریر طوری این پا آن پا می‌کرد که انگار منتظرش است. مین‌لی سنگ را در مشتش محکم نگاه داشت.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

ماجراهای من و بقیه  جلد چهارم  در خدمت آقا غوله ماجراهای من و بقیه  جلد چهارم  در خدمت آقا غوله
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
جایزه دخترانه جایزه دخترانه
۱۰ %
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
ماجراهای من و بقیه جلد سوم دردسرهای الاغ قرمز شاخ دار ماجراهای من و بقیه جلد سوم دردسرهای الاغ قرمز شاخ دار
۱۰ %
کوچک اندازه فیل کوچک اندازه فیل
۱۰ %
جنیفر جاکوبسون - آنیتا یارمحمدی
۲۴۰,۰۰۰
۲۱۶,۰۰۰ تومان
نمکی و مار عینکی نمکی و مار عینکی
۱۰ %
فرهاد حسن زاده
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
ماجراهای من و بقیه جلد دو  یک مدرسه ی خیلی خفن ماجراهای من و بقیه جلد دو  یک مدرسه ی خیلی خفن
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها