تولد در کالیفرنیا

تولد در کالیفرنیا

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۹۲,۰۰۰
%۱۰
۸۲,۸۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات و سفرنامه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۴۴
وزن:
۱۲۲ گرم
شابک:
9786227574746

معرفی کتاب

کتاب «تولد در کالیفرنیا» نوشته هدی سادات حامی خاطرات ستوده یارمحمودی است. این کتاب که جدیدترین اثر از مجموعه تولد دوباره است تحت نظارت بهزاد دانشگر نگاشته شده است. در این مجموعه سوژه‌ها افرادی هستند که ناگهان در بحبوحه زندگی گمشده خود را پیدا می‌کنند و همین نور هدایت سبب می‌شود تا جهانشان را تغییر دهند و سپس در پی آن باشند که این نور را به افراد دیگری که در جستجویش هستند برسانند. در این کتاب با دختری همراه هستیم که در اوایل دوران نوجوانی همراه خانواده به انگلستان مهاجرت می‌کند اما پرورش در این محیط غربی به همراه نگاه ضداسلامی که به واسطه حادثه یازده سپتامبر ترویج می‌شد سبب دوری او از دین و معنویت می‌گردد. او سال‌ها بعد همراه همسرش به آمریکا مهاجرت می‌کند. خانم یارمحمودی با وجود موفقیت در رشته هنری و حضور در کشوری پیشرفته اما به طور دائمی و ناخواسته سرگشتگی و عطش را در وجودش احساس می‌کند. او سرانجام با مشاهده یک رویای صادقه و شرکت در جلسات حدیث کساء دوستش آن نوری که سال‌ها گم کرده بود را بازمی‌یابد. او آهسته آهسته با معارف دین و مکتب شیعه آشنا می‌گردد و پس از بازگشت به ایران نیز تلاش می‌کند از هنرش برای خدمت به اسلام و اهل بیت استفاده کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

حدیث کساء و حس حال خوبش باعث شد که نسبت به خواندن دعاهای دیگر هم مشتاق شوم یکی دو روز بعد لپتاپ را روشن کردم و در جست و جوی گوگل تنها یک کلمه نوشتم: «دعا» یکی از صفحات را باز کردم بالای آن نوشته شده بود دعای عرفه شروع به خواندن کلمات عربی کردم و بلافاصله معنی‌اش را نگاه کردم: خدایا تو پناهگاه منی زمانی که راه‌ها با همه وسعتشان درمانده‌ام کنند. معبودی جز تو نیست و من از آمرزش خواهانم احساس می‌کردم آن کلمات آسمانی دستم را گرفته‌اند و راه توبه را قدم به قدم نشانم می‌دهند. سرم را انداخته بودم پایین و به قطرات اشکی که روی زمین می افتاد نگاه می‌کردم. این جملات عاشقانه فقط می‌توانست از یک نگاه عمیق و زیبا جان بگیرد. باورم نمی‌شد که این کلام امام حسین است. امامی که همیشه او را با مفهوم جنگ و خون و شمشیر می‌شناختم همان روز بود که فهمیدم در این راه می‌توانم لحظه به لحظه عاشق شوم. بلافاصله صوت دعا را روی کارت حافظه هدفون ذخیره کردم. دلم می‌خواست بارها و بارها آن عاشقانه زیبا را گوش کنم آن قدر که برای همیشه در قلب و جانم رسوب کند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

خسی در میقات (جلال آل احمد) خسی در میقات (جلال آل احمد)
۱۰ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
رقص برزیل با شیطان رقص برزیل با شیطان
۱۰ %
۲۸,۰۰۰
۲۵,۲۰۰ تومان
موکب آمستردام موکب آمستردام
۱۰ %
بهزاد دانشگر
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
به من گفتند تنها بیا به من گفتند تنها بیا
۱۰ %
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
نیم دانگ پیونگ یانگ نیم دانگ پیونگ یانگ
۱۰ %
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها