تفسیر داستان کربلا

تفسیر داستان کربلا

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۳۰,۰۰۰
%۱۰
۲۷,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۶۱
وزن:
۶۶ گرم
شابک:
9786226947169

معرفی کتاب

استاد محمدعلی جاودان در کتاب «تفسیر داستان کربلا» به شبوه مقتل نویسان و تاریخ نگاران تمامی جزئیات واقعه کربلا را پیش از وقوع، زمان حادثه، و پس از عاشورا بررسی و با لحنی بسیار شیرین و روان بیان نموده‌است و علاوه بر ارائه یک سیر منطقی و کاملا مستند از ابتدای نهضت حسینی تا پایان دوره امامت حضرت سیدالساجدین، به سراغ شرح دقیقی از اوضاع جامعه وهم‌آلود و یخ‌زده آن روزها رفته است و ما را با حقایقی در پس پرده حکومت ظالمانه امویان با و جنایت و اغوای عوام با نام دین آشنا می‌سازد.

در بخشی از اثر نگاشته‌اند:

{زمانی که حضرت مسلم را دستگیر کردند از سر و صورت ایشان خون می ریخت. حضرت مسلم در شب قبل شام نخورده بود و آن روز نیز روزه داشت. یکی دو ساعت هم در کوچه‌ها جنگیده و بر سرش خاک و سنگ و آتش ریخته و با شمشیر او را زخمی کرده‌بودند. وقتی حضرت وارد دارالاماره شد، قبل از اینکه او را نزد عبیدالله ببرند ظرف آب خنکی دید. فرمود:«کمی به من آب بدهید!»

مردی به نام مسلم بن عمرو باهلی در آنجا حضور داشت، گفت:«این آب را می بینی که چقدر خنک است؟! به خدا سوگند قطره ای از آن نخواهی نوشید تا در جهنم از حمیم آن سیراب می شوی!»

مسلم بن عقیل فرمود:«تو که هستی؟» گفت:«من کسی هستم که حق را شناخته‌است، در حالی که تو منکر آن هستی! من کسی هستم که نسبت به امامش خیرخواه‌است، در حالی که تو چنین نبودی! من کسی هستم که فرمان امامش را شنید و اطاعت کرد، در حالی که تو عصیان ورزیدی و مخالفت کردی!!!»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

رحمت واسعه رحمت واسعه
۱۰ %
آیت الله بهجت
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
غم نامه غم نامه
۱۰ %
محمدرضا هوری - جعفر بن محمد بن نما حلی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
مقتل مطهر مقتل مطهر
۹ %
جعفر صالحان
۵۴,۰۰۰
۴۹,۱۴۰ تومان
حماسه حسینی جلد دوم حماسه حسینی جلد دوم
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۱۹,۰۰۰
۱۰۷,۱۰۰ تومان
توجیه المسائل کربلا توجیه المسائل کربلا
۲۵ %
سید علی اصغر علوی
۹۵,۰۰۰
۷۱,۲۵۰ تومان
در کربلا چه گذشت؟ در کربلا چه گذشت؟
۱۰ %
شیخ عباس قمی
۳۵۰,۰۰۰
۳۱۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها