تا ابد زندگی (جلد پنجم)

تا ابد زندگی (جلد پنجم)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
%۱۰
۱۵۳,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 4 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۴۶۸
وزن:
۶۰۰ گرم
شابک:
9786004415033

معرفی کتاب

کتاب «تا ابد زندگی: حیات برزخی2» پنجمین جلد از مجموعه تا ابد زندگی است که سلسله جلسات استاد عابدینی در شرح و تبیین روایات کتاب الموت بحارالانوار علامه مجلسی است. هر فرد پس از مرگ به جایگاهی برده می‌شود که در آن مکان مهیای ورود به صحرای محشر می‌گردد. این منزل را برزخ می‌نامند. بسیاری از مومنان در این مرتبه به دلیل گناهان و تضییع حقوقی که انجام داده‌اند عقاب می‌شوند تا هنگام ورود به صحرای محشر پاک باشند و در زمره بهشتیان قرار بگیرند. از همین روی برزخ همچون حمامی است که کثافت وجودش را می‌زداید و او را مهیای لقای الهی می‌سازد. از سوی دیگر کافران و منافقان نیز گوشه‌ای از عقوبت الهی را می‌چشند و مدام از خداوند درخواست دارند تا ایشان را به زمین بازگرداند و آن‌ها را به آن موعود اصلی که عذاب حقیقی در آن تجلی پیدا می‌کند نرساند. در این بخش از حقیقت قبر و اینکه هر گروه در قبر خود با چه شکل و اوصافی ساکن می‌شوند نکاتب مهمی مطرح گردیده است. این بخش همچنین در مورد برخی شبهات پیرامون فشار قبر و وضعیت نفس انسان در این عالم میانی پاسخ داده شده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

ابابکر حضرمی می‌گوید خدمت امام باقر عرض کردم: خداوند شما را اصلاح کند. در قبر از چه کسانی سؤال می‌شود؟ فرمود: سؤال نمی‌شود مگر از کسانی که ایمان محض داشته یا کافر محض بوده‌اند. پس وضع دیگران چگونه است؟ فرمود: به خدا قسم به حال خود واگذار می‌شوند و به آنان توجهی نمی‌شود. گفتم از چه چیز دیگری پرسش می‌شوند؟ فرمود: از حجت خدا که در میان آن‌هاست. پس به مؤمن گفته می‌شود: درباره آن شخص امام عصرت چه می‌گویی؟ مؤمن می‌گوید او امام من است. پس به او گفته می‌شود: بخواب خدا خواب را بر تو گوارا گرداند دری از بهشت به روی او باز می‌شود و پیوسته تا قیامت نسیمی از آن بر او ارزانی داشته می‌شود و به کافر گفته می‌شود: درباره فلان بن فلان چه می‌گویی؟ وی می گوید: درباره او شنیده‌ام اما نمی‌دانم کیست. پس به او گفته می شود: دانستی، ولی انکار کردی و دری از جهنم به روی وی گشاده می‌گردد و پیوسته تا قیامت آتشی از آن به او وزیده می‌شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه تا ابد زندگی (پنج جلدی) مجموعه تا ابد زندگی (پنج جلدی)
۱۵ %
۷۰۰,۰۰۰
۵۹۵,۰۰۰ تومان
تا ابد زندگی (جلد سوم) تا ابد زندگی (جلد سوم)
۱۰ %
محمدرضا عابدینی
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
منازل الآخره منازل الآخره
۱۰ %
شیخ عباس قمی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
شنود شنود
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
بازگشت بازگشت
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۷,۰۰۰
۴۲,۳۰۰ تومان
مجموعه سرنوشت انسان (پنج جلدی) مجموعه سرنوشت انسان (پنج جلدی)
۲۰ %
۵۲۵,۰۰۰
۴۲۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها