به توان هایتک

به توان هایتک

4.2

روایت یک اتفاق بزرگ در خودکفایی صنعت برق کشور

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۷۶
وزن:
۲۰۴ گرم
شابک:
9786225458406

معرفی کتاب

کتاب «به توان هایتک»؛ روایتی است از تأسیس و پیشرفت‌های غرورانگیز شرکت دانش‌بنیان «آهار» مشهد. مهندسان جوان این شرکت، به‌ویژه در تنگاهای وابستگی و تحریم که بخش‌های مهمی از صنعت برق و انرژی کشور با بن‌بست و بحران مواجه شده بود، با دانش، همت و نوآوری‌هایشان، کشور را به سلامت از این مسیر عبور دادند. شرکت آهار، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌های الکترونیک و کنترل در سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است. این فعالیت‌ها با بازطراحی و تولید بردهای الکترونیکی نیروگاهی شروع و کم‌کم به طراحی سیستم‌های کنترل پیشرفته موردنیاز در صنایع انرژی کشیده شد. این شرکت، در سال ۱۳۹۰ سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری رامیار ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه، خطوط انتقال نفت و... از سیستم‌های کنترل آهار استفاده می‌کنند. آهار علاوه بر ایران در برخی کشورهای دیگر خدمات مهندسی دارد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

الان که فکرش را می‌کنم خنده‌ام می‌گیرد تنها دلیل انتخاب نیروگاه مشهد نزدیکی راه و دسترسی راحتش بود. ما حتی به نوع پروژه هم فکر نکردیم شاید هم کار خدا بود خدایی که اول قسمت می‌کند و بعد خودش وسیله‌اش را جور می‌کند. طوری همه چیز را درست و دقیق می‌چیند انگار وسط پازل هزار تکه‌ای هستی که اگر اندازه سر سوزنی پایت را کج بگذاری همه چیز به هم می‌ریزد. تا دم در نیروگاه با رضا خیال پردازی کردیم خودمان را وسط دستگاه‌های کوچک و بزرگ آنجا می‌دیدیم و سیستم‌هایی که قرار بود تعمیرشان کنیم. دم در نیروگاه زمین گیر شدیم بازرسی نگهمان داشت که چه کاره‌اید و برای چه آمده‌اید. کاغذ را نشانشان دادیم که دانشجوییم و از دانشگاه فردوسی آمده‌ایم گفته‌اند برویم پیش مهندس بخارایی انتظامات دم در دستش را بالا آورد و گفت: برو آقاجون تابستون بیا الان که فصل کارآموزی نیست. برگه را توی هوا تکان دادم و گفتم: بابا ما که برا کارورزی نیومدیم برق خراسان ما رو فرستاده اینجا.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نان حلال نان حلال
۱۰ %
حمیدرضا جوانبخت
۷۲,۰۰۰
۶۴,۸۰۰ تومان
عملیات احیا عملیات احیا
۱۰ %
محمد حکم آبادی
۱۰۵,۰۰۰
۹۴,۵۰۰ تومان
امواج اراده ها امواج اراده ها
۱۰ %
میلاد حبیبی - پژمان عرب - راضیه عزیزی
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
آرزوهای دست ساز آرزوهای دست ساز
۱۵ %
میلاد حبیبی
۶۰,۰۰۰
۵۱,۰۰۰ تومان
جولان جوانمرد جولان جوانمرد
۱۰ %
محمدعلی زمانیان - محمدمهدی رحیمی
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
سلول های بهاری سلول های بهاری
۱۰ %
بهنام باقری
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها