بنر پویش صندوق اربعین

بر ساحل آرامش

بر ساحل آرامش

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
%۱۰
۹۰,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۸
وزن:
۱۵۰ گرم
شابک:
9786226947992

معرفی کتاب

کتاب «بر ساحل آرامش» مجموعه بیانات حجه الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد پیرامون بحث زهد و حب دنیا است. یکی از مهم‌ترین مقولات دینی که صرفا مربوط به دین مبین اسلام نیست و در دیگر ادیان نیز به آن پرداخته شده بحث زهد و کناره‌گیری از امیال و خواسته‌های دنیایی است. اما این مساله در مسیحیت دچار خلط و اشتباه گردیده است و منتج به بحث رهبانیت شده که یعنی پرهیز کامل از تمام جلوه‌های دنیا در زندگی. در این میان اما اسلام روش میانه‌ای در پیش گرفته و حب دنیا و علاقه‌مندی به مظاهر آن را نهی کرده است اما خود مساله استفاده از دنیا در اسلام نهی نشده است. دوستی و محبت به دنیا به گونه‌ای که هدف انسان از زندگی رسیدن به مقاصد و میل‌های دنیوی باشد مورد تقبیح و نکوهش قرار گرفته است و آن را سرچشمه همه خطاها و گناهان برشمرده اند. استاد فرحزاد که از اساتید شاخص اخلاق در قم هستند در این کتاب مفهوم دنیادوستی و زهد را به طور کامل توضیح داده‌اند و با استناد به روایت و سیره اهل بیت مصادیق محبت نسبت به دنیا و اینکه چگونه این محبت را در دل بخشکانیم و به جایش زهد را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم نکات ناب و دلنشینی مطرح نموده‌اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

یکی از اموری که انسان را در راهیابی به زهد و بی‌رغبتی به دنیا کمک می‌کند شناخت دنیا و جلوه‌های فریبنده دنیاست هر چه شناخت انسان از حقیقت دنیا و فریبندگی‌هایش بیشتر باشد زهدورزی او در برابر دنیا افزایش می یابد. امیرالمؤمنین در بیانی کوتاه و رسا این حقیقت را چنین بیان کرده‌اند:«احق النَّاسِ بِالزَهَادَةِ مَنْ عَرَفَ نَقْصَ الدُّنْیَا»: سزاوارترین مردم به زهد ورزی کسی است که عیب و نقص دنیا را بشناسد. رسول خدا نیز حقیقت دنیا را به مرداری متعفن تشبیه کرده و فرموده اند: الدُّنْیَا جِیفةٌ و طالِبُها کِلاب " : دنیا مردار گندیده است و طالب آن سگان‌اند. کسی که جیفه و پلیدی دنیا را شناخت دیگر به آن توجه نمی‌کند و برای به دست آوردنش سر و دست نمی‌شکند بلکه از آن فرار می‌کند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

رهنمای طریق رهنمای طریق
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
حضرت حجت حضرت حجت
۱۵ %
آیت الله بهجت
۵۰۰,۰۰۰
۴۲۵,۰۰۰ تومان
فاطمه راز ماندگاری امامت فاطمه راز ماندگاری امامت
۱۰ %
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
دختر پیامبر (ص) دختر پیامبر (ص)
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
آینه تمام نما (آیت الله حائری شیرازی) آینه تمام نما (آیت الله حائری شیرازی)
۱۰ %
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها