بنر پویش صندوق اربعین

بردگی در اسلام

بردگی در اسلام

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۵,۰۰۰
%۱۰
۳۱,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۱۱
وزن:
۱۴۴ گرم
شابک:
9786007747001

معرفی کتاب

کتاب «بردگی در اسلام» مجموعه پنج جلسه سخنرانی آیت الله شهید مطهری در انجمن اسلامی پزشکان است. ایشان همواره تلاش داشتند تا بر روی موضوعاتی دست بگذارند که در آن حیطه سوالات پاسخ نداده بسیاری وجود دارد یا مسائل مستحدثه‌ای که دیگران به آنان کمتر پرداخته‌اند و باید دیدگاه اسلام نسبت به این اتفاقات جدید معین گردد.

بحث برده داری از جمله مسائلی است که تاریخ اسلام با آن گره خورده است. بسیاری شبهات جدی پیرامون این قضیه دارند و تصور می کنند که اسلام مروج برده داری یا حداقل حامی این سنت منحوط بوده است. شهید مطهری در ابتدا نسبت میان بردگی با پیشرفت و آزادی را مورد بررسی قرار داده‌اند سپس به این پرداخته‌اند آیا برده داری بالذات ظلم محسوب می‌شود یا خیر که در این مسیر نظریات فیلسوفان غربی را نیز مطرح کرده‌اند. در فصل چهارم موضوع استرقاق که نوع متفاوتی از بردگی است با اختیار خود شخص رخ می‌دهد مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در فصل پنجم برده داری مدرن و استثمار انسان‌ها در جهان نو تعریف می‌گردد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

جزء بودجه بیت المال اسلامی پول‌هایی است که باید صرف «مال الکتابه» بشود یعنی این پول‌هایی که مردم بابت وجوهات خراج و مالیات می‌دهند که در بیت المال جمع می‌شود مخصوصاً در زکات که نص آیه قرآن است یکی از مصارفش این است که به مصرف بردگانی که چنین پیمانی برای آزادی بسته‌اند برسانند یک برده‌ای قرارداد کرده هزار تومان بدهد که آزاد بشود. وقتی این قرارداد را بست بعد از این هر چه برای ارباب کار می‌کند روی آن حساب می‌شود. یا مختار است که برود برای کس دیگر کار کند و پول را به ارباب بدهد. اسلام می‌گوید جزء مصارف بودجه بیت المال یکی این است که به بردگانی که چنین قراردادی بسته‌اند، از بیت المال بدهید تا آزاد بشوند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

ادیان در خدمت انسان-امام موسی صدر ادیان در خدمت انسان-امام موسی صدر
۱۰ %
۱۹۵,۰۰۰
۱۷۵,۵۰۰ تومان
نشت نشا نشت نشا
۱۰ %
رضا امیرخانی
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
سرلوحه ها سرلوحه ها
۱۰ %
رضا امیرخانی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
پرورش نخبگان معنوی در مساجد پرورش نخبگان معنوی در مساجد
۱۰ %
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
علل تزلزل تمدن غرب علل تزلزل تمدن غرب
۱۰ %
اصغر طاهرزاده
۱۳۸,۰۰۰
۱۲۴,۲۰۰ تومان
نسبت دین با علم و فناوری نسبت دین با علم و فناوری
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۳,۰۰۰
۲,۷۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها