برایم شمع روشن کن

برایم شمع روشن کن

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
%۱۰
۱۲۶,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 4 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۵۲
وزن:
۱۵۶ گرم
شابک:
9786003533936

معرفی کتاب

نوجوانی دوره عجیب و متفاوتی است که محمل بسیاری از تغییرات بزرگ و مهم زندگی آدم است. دوره‌ای که آدم از جهان شیرین و خیالی کودکانه کامل جدا نشده است اما حالا ذهنش چیزهای بیشتری می‌فهمد که او را از دنیای آدم بزرگ‌ها بی‌خبر نمی‌گذارد. معمولا آدم بزرگ‌ها با نوجوان‌ها نمی دانند چکار کنند، گاهی خواسته‌ها و توقعات بسیار خام و کودکانه دارند و گاهی چنان حرف‌های پخته‌ای می‌زنند که نمی‌توان گمان کرد با این قد و هیکل چنین حرفی زده باشد.

سارا دختر نوجوانی که تازگی به دوازده سالگی سلام کرده ناگهان متوجه می‌شود دنیای اطرافش به هم ریخته است. مادر سارا به بیماری سختی دچار شده که او را مجبور کرده در بیمارستان باشد. پریسا دوست صمیمی‌اش به خارج رفته است و به تازگی آدرس ایمیل کسی را پیدا کرده که عکسش در کشوی مامانش قرار داشته است. سارا در این اوضاع به هم ریخته تصمیم می‌گیرد تمام دل‌مشغولی‌های خودش را با این غریبه‌ی آشنا در میان بگذارد. دوازده سالگیِ تلخ و شیرین سارا داستان دلنشین و خواندنی دارد که یک پله می‌تواند درک و احساسات یک نوجوان را عمیق‌تر کند. کتاب «برایم شمع روشن کن» نوشته مریم محمد خانی است که سال‌ها در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کار کرده است و خود معلم انشای دختران نوجوان است. او شناخت خوبی نسبت به نسل جوان و احساساتش دارد و این کتاب را متناسب با احوالات آن‌ها نگاشته است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

کی همه چیز این طوری به هم ریخت؟ کاش دنیا مثل یک فیلم بود، آن وقت قسمت خودم را هی می‌زدم عقب جوری که می‌رفت و می‌ماند روی یک روزی که همه چیز خوب بود. مامان خانه بود، پریسا هم بود. اگر می‌رفت عقب من ترقه ها را نمی‌انداختم توی سطل آشغال یا لااقل وقتی انداختم می‌ماندم ببینم چه می‌شود. همین جوری از ترس در نمی‌رفتم که دختره بماند و سطل آشغال. آخر چرا دختره به هیچ کس نگفت:«کار من نبود!» تقصیر خودش بود، آدم عجیب غریبی بود. چرا گذاشت همه فکر کنند ترقه بازی تقصیر او بوده؟

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

روایتی ساده از ماجرایی پیچیده روایتی ساده از ماجرایی پیچیده
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
ملودی سکوت ملودی سکوت
۱۰ %
شارون ام دریپر
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
دختر خاله ها دختر خاله ها
۱۰ %
نیلوفر مالک
۳۳,۰۰۰
۲۹,۷۰۰ تومان
ماجراهای من و بقیه جلد یک  آپارتمان در آتش ماجراهای من و بقیه جلد یک  آپارتمان در آتش
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
ماجراهای من و بقیه جلد سوم دردسرهای الاغ قرمز شاخ دار ماجراهای من و بقیه جلد سوم دردسرهای الاغ قرمز شاخ دار
۱۰ %
دسته‌بندی کتاب‌ها