امتحان الهی نسبت به فتنه

امتحان الهی نسبت به فتنه

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۰
وزن:
۱۸۲ گرم
شابک:
9786006940809

معرفی کتاب

کتاب «امتحان الهی نسبت به فتنه» جلد سوم از مجموعه امتحانات الهی در نه جلسه است. بحث راجع به یکی از مهم‌ترین انواع آزمایش‌های الهی یعنی در جامعه است. این قسم از آزمایش‌های الهی با عنوان فتنه در آیات و روایات ما آمده است. در فتنه سه محور وجود دارد. اصل فعل ابزار آن و آثاری که بر آن مترتب است. ابزار فتنه همان مواد امتحانی است که می‌تواند مال،مقام، فرزند و.... باشد. فتنه گاهی از خداوند صادر می‌شود و گاهی از انسان صادر می‌شود که البته در هر دو مورد خدا انسان را به وسیله آن می‌آزماید. روند فتنه به شکلی است که حق و باطل خلط می‌شوند. باید دانست خدا هیچگاه به معنویت انسان ضربه نمی‌زند؛ پس فتنه‌ای که به شکل مستقیم معنویت را هدف گرفته است فتنه انسانی است. در این میان انبیا و اولیا به عنوان داعی و راعی انسان را در فتنه‌ها هدایت می‌کنند. این مجموعه شناخت دقیقی از معنای فتنه و مختصات مربوط به آن را به مخاطب ارائه می‌کند. امید در سایه بینش الهی نگاه درست‌تری به فتنه‌ها داشته و در مواجهه با آن‌ها عملکرد بهتری داشته باشیم.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

خدا در زمینه فتنه‌های بشری مؤمنین را آزمایش می‌کند. خود خدا وارد صحنه نمی‌شود. مؤمنین وظیفه دارند در مراحل سه گانه وارد صحنه شوند خودتان باید وارد شوید. باید از مکتب دفاع کنید. وقتی تعقل کردی و محتوای مکتب را پذیرفتی باید از آن دفاع کنی. وظیفه‌ات است. باید از رهبران دعات و رعات دفاع کنی. رویارویی، وظیفه توست. خدا دارد امتحانت می‌کند. رویارویی هم شد، باید دفاع کنی. خدا چه می‌کند؟ خدا وعده داده است که تو را یاری می‌کند. معمولاً نصرت است که کسی می‌خواهد کاری را انجام دهد و کسی بیاید زیر بغلش را بگیرد. تو وارد صحنه بشو، من کمکت می‌کنم: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دعا حقیقت بندگی (جلد پنجم) دعا حقیقت بندگی (جلد پنجم)
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
حشر و نشر با امام حق و باطل حشر و نشر با امام حق و باطل
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
شفاعت در مواقف شفاعت در مواقف
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد چهارم) دعا حقیقت بندگی (جلد چهارم)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی (آزمایش الهی) نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی (آزمایش الهی)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
راه های قبولی در امتحان الهی (آزمایش الهی) راه های قبولی در امتحان الهی (آزمایش الهی)
۱۰ %
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها