امتحان الهی از فرد و جامعه (آزمایش الهی)

امتحان الهی از فرد و جامعه (آزمایش الهی)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۶۰,۰۰۰
%۱۰
۵۴,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۷۶
وزن:
۲۰۲ گرم
شابک:
9786006940847

معرفی کتاب

کتاب «امتحان الهی از فرد و جامعه» جلد چهارم از مجموعه امتحانات الهی در ۱۰ جلسه است. در این کتاب آزمایش‌های فردی و اجتماعی به صورت تفصیلی بحث شده است. ابتدا بحث بررسی راه‌های موفقیت در امتحان‌های فردی است. دو راه علمی و عملی وجود دارد. راه علمی برای متوسطین از مؤمنین سه محور دارد. اوّل تطهیر گناه، دوم اجر و پاداش و سوم ترفیع درجه انسان توجه داشته باشد که در بلاها باید صبر پیشه کند. فراموش نشود که خدا ناظر همه اتفاقات است. بحث بعدی آزمایش شدن کفار است. آن‌ها هم به یک نوع در این عالم آزمایش می‌شوند اما آزمایش آن‌ها فرق دارد. آزمایش‌های خداوند از مؤمن برای هدایت اوست اما برای کافر این طور است که خدا می‌خواهد او را رها کند. درباره مؤمن، خدا به امور دنیایی او ضربه می‌زند و درباره کافر امور دنیایی او را تقویت می‌کند. این مطلب دقیقاً به لطف الهی بر می‌گردد که به هر دو دسته آنچه را هدف گیری کرده‌اند عطا می‌کند. مباحث موجود در این کتاب بسیار دقیق و برای هوشیاری و افراد نسبت به حوادث و فتنه‌ها بسیار راه گشاست. امید است مطالعه دقیق و بهره‌مندی عمیق از این مباحث در کنار خوب به کار بستن آن، آحاد جامعه را در برابر فتنه‌ها هوشیار سازد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

مسئله استدراج پیش می‌آید؛ یعنی چه بسا انسانی که مدعی ایمان بود، مدعی بود که رابطه‌ای با خدا دارد، مدعی بود که سعادت و معنویت را هدف گیری کرده است، با این سنخ از آزمایش‌ها بیدار و متوجه نشد، گم کرده‌اش را پیدا نکرد و از راهی که باید برود تا به کمال لایق معنوی‌اش برسد نرفت، دستخوش وساوس شیطانی شد، مظاهر مادیت و زیورهای مادی جلوه گر شد و او را به خودش کرد، با آنچه خداوند او را مبتلا کرد، چشم باز نکرد و هدف از خلقت را فراموش کرد؛ بلکه آنچه را در این دنیا به عنوان هدف انتخاب کرده است فراموش کرد مؤمنین این طورند. اولش که از او می‌پرسیم، خودش می‌گوید هدفم معنویت است. ولی به جایی می‌رسد که چون مختار بود آنچه را که خود به عنوان هدف انتخاب کرده بود فراموش می‌کند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

امتحان الهی نسبت به فتنه امتحان الهی نسبت به فتنه
۱۰ %
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
مرگ یا تولدی دوباره مرگ یا تولدی دوباره
۱۰ %
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
خطبه فدک خطبه فدک
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
امتحان الهی به بلا،شکر،صبر (آزمایش الهی) امتحان الهی به بلا،شکر،صبر (آزمایش الهی)
۱۰ %
۸۲,۰۰۰
۷۳,۸۰۰ تومان
درب‌های بهشت و جهنم درب‌های بهشت و جهنم
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی (آزمایش الهی) نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی (آزمایش الهی)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها