بنر پویش صندوق اربعین

استهزا،شوخی و خنده (آفات زبان)

استهزا،شوخی و خنده (آفات زبان)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۷۰,۰۰۰
%۱۰
۶۳,۰۰۰
تومان
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۸
وزن:
۱۵۰ گرم
شابک:
9786006940397

معرفی کتاب

رذایل اخلاقی گاهی بیش از یک منشاء دارند. استهزا و مسخره کردن از آن دسته رذایل اخلاقی هستند که گاهی در ارتباط با نیروی غضب و گاهی در ارتباط با نیروی شهوت می‌باشند. کتاب «استهزاء،شوخی و خنده» حاصل مباحث مطرح شده توسط حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی پیرامون این رذیله اخلاقی است. معظم له در تعریف استهزاء می‌فرمایند: استهزاء و سخره به این معناست که انسان گفتار،کردار، خلق یا صفت غیر را حکایت یا تقلید کند، یا نقصی از نقایص خلقتی او را حکایت کند و تقلید او را در بیاورد. یکی دیگر از اموری که در ارتباط با دو نیروی غضب و شهوت است و در ادامه مباحث این کتاب مورد واکاوی قرار می‌گیرد مزاح است. شوخ طبعی از ویژگی‌های رفتاری پیغمبراکرم بوده است؛ اما باید دانست که مزاح شرایطی دارد؛ نبودن این شرایط باعث میشود که مزاح نهی شود. بحث پایانی این کتاب ارزشمند پیرامون خندیدن است. در باب خندیدن هم روایاتی وجود دارد که هم آن را ستایش کرده‌اند و هم روایاتی در نکوهش آن آمده است. اسلام به طور کلی خندیدن را نهی نکرده بلکه برای آن شرایطی را در نظر گرفته است. تذکراتی در پایان این کتاب شریف وجود دارد که هم از اهمیت بالایی برخوردار است و هم نکات بسیار ظریفی در باب خنده و گریه را مطرح می‌سازد. مطالعه این مباحث درک صحیحی از جایگاه شادی و خنده در زندگی فرد مسلمان به خواننده ارائه می‌کند و پاسخ‌های فراوانی به شبهات پیرامون حزن‌آلود و خموده بودن دین اسلام می‌دهد. امید است مطالعه این کتاب مسیر روشنی را به روی علاقه مندان معارف دینی باز کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بر اثر گریه زیاد، روح نسبت به مسائل معنوی یک حالت وازدگی پیدا می‌کند؛ برای کسی که می‌خواهد جبران کند وازدگی می‌آورد و روح فرار می‌کند. گاهی هم واکنش‌های زشت روی روح دارد. یک بعدی نباید نگریست. بزرگان و معصومین که راهبران این راه هستند، این طور دستور می‌دهند. درست است که سراپا نقصیم، ولی اگر بنا باشد که مدام گریه کنیم جبران کننده نیست؛ بلکه زیان آور است. واکنش زشت دارد و بدتر، چه بسا ممکن است انسان را وازده کند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

فقر و غنا فقر و غنا
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
مبانی علم اخلاق مبانی علم اخلاق
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
حب جاه شهرت و ریاست حب جاه شهرت و ریاست
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سخاوت و ایثار سخاوت و ایثار
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
سخن و سکوت سخن و سکوت
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
نفس و حالات آن نفس و حالات آن
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها