بنر پویش صندوق اربعین

اسب ها و آدم ها

اسب ها و آدم ها

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۹۵,۰۰۰
%۱۰
۲۶۵,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۰۸
وزن:
۲۴۶ گرم
شابک:
9786003533806

معرفی کتاب

«ویلیام فاکنر» نویسنده‌ای بود پُر از شگفتی و تازگی. او از قماش نویسندگان هم‌نسل خودش «ارنست همینگوی» و «اف. اسکات فیتزجرالد» بود و زندگی پرتلاطم و هیجان‌انگیز را به یک‌جانشینی و آرامش محض ترجیح می‌داد. یکی از وجوه این هیجان‌‌دوستی برای او اسب‌سواری بود؛ کاری که از کودکی تا آخر زندگی‌اش به شدت به آن علاقه داشت و به شدت هم از آن می‌ترسید! برای همین است که او کتاب «اسب‌ها و آدم‌ها» را نوشت و در آن به انواع و اقسام تصوراتی که درمورد اسب‌ها داشت، تجسم بخشید. این کتاب حاصل عشق و توجه فاکنر به اسب‌ها و تاثیر آن‌ها در زندگی مردم شهری خیالی است به نام یوکناپاتافا که برداشتی است از محل تولد خود نویسنده؛ شهر نیوآلبانی در ایالت می‌سی‌سی‌پی. او در دوران بچگی‌اش کودکی باهوش و خیال‌پرداز بود که انواع داستان‌ها را از افسانه‌های محلی تا قصه‌های جنگ و افتخارات ملّی، می‌شنید و در حافظه‌اش ذخیره می‌کرد. اما با گذشت زمان، چشم‌هایش به حقایقی از جامعه و شرایط سیاه‌پوست‌‌ها باز شد که بسیاری از این قصّه‌ها را با خود شست و برد. به همین دلیل است که در این کتاب اگرچه روی اسب‌ها تمرکز می‌کند، اما در نهایت این موجودات معصوم را دستمایه‌ای برای قضاوت اجتماعی و فلسفی مردم زمانه‌اش قرار می‌دهد. فاکنر با سبک روایی پیچیده، شکست زمان و تک‌گویی‌های مبهم، به عمد مخاطب را گیج می‌کند تا او را به عمق سیاهی‌های ذهن انسان بکشاند و در آن‌جا چیزهایی را به او نشان بدهد که فقط با زبان احساسات و تصاویر قابل درک هستند؛ و همین مهارت‌ها، او را به نویسندۀ منحصربه‌فردی تبدیل کرد که در سال 1949 برندۀ جایزه نوبل ادبی شد و به یکی از الگوهای ادبیات مدرن آمریکا تبدیل گردید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«قاضی دادگاه بخش پیرمردی بود نظیف، ریزاندام و گرد: کاریکاتوری زیبا از تمام پدربزرگ‌هایی که تاکنون وجود داشته‌اند. پیراهن سفید بدون یقۀ سر و ساده و بی‌نقصی پوشیده بود که به خوبی شسته شده و سرآستین و پیش‌سینۀ آهارزده‌اش برق می‌زد. عینکی دسته‌فلزی به چشم داشت و موهایش نظیف، فرفری و سفید کم‌رنگ بود. نشست پشت میز و به جماعت نگاه کرد؛ به زنی که لباس و کلاه آفتابی خاکستری به تن داشت، دست‌هایش را درهم حلقه کرده و بی‌حرکت روی دامنش گذاشته بود. دست‌های او به ریشه‌های گره‌خوردۀ پریده‌رنگ درختی می‌مانست که در میان باتلاقی بروید؛ باتلاقی که آبش را بکشند و ریشه‌های نیمه‌خیس از آن سر بیرون بیاورد. بعد از زن نگاه قاضی به تول افتاد. تول لباسی سرهم و پیراهنی رنگ و رو رفته اما کاملاً تمیز پوشیده بود -لباس‌ها را زنان خانه‌اش نه تنها به دقت شسته بودند، که آهار و اتو هم زده بودند.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بهار بیست و دو بهار بیست و دو
۱۰ %
عامر حمیو
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
آمریکایی آمریکایی
۱۰ %
هاوارد فاست
۴۷,۰۰۰
۴۲,۳۰۰ تومان
به من گفتند تنها بیا به من گفتند تنها بیا
۱۰ %
۲۷۰,۰۰۰
۲۴۳,۰۰۰ تومان
مرگ با تشریفات پزشکی مرگ با تشریفات پزشکی
۱۰ %
آتول گاواندی - حامد قدیری
۱۹۸,۰۰۰
۱۷۸,۲۰۰ تومان
کاپوچینو در رام الله کاپوچینو در رام الله
۱۰ %
سعاد امیری - لیلا حسینی
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
آنا کار نینا آنا کار نینا
۱۰ %
لئون تولستوی
۱۵۱,۸۰۰
۱۳۶,۶۲۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها