بنر پویش صندوق اربعین

کتاب آرزو، آرزوی بیجا و آرزوی بجا

کتاب آرزو، آرزوی بیجا و آرزوی بجا

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
%۱۰
۲۲۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۲۸
وزن:
۴۵۵ گرم
شابک:
9786006940946

معرفی کتاب

آرزو داشتن خوب است یا نه؟

  یکی از نکات اخلاقی که باید بدان توجه داشت آرزو است ، آیا این آرزو خوب است یا بد؟ و آیا صرف آرزو داشتن ما را به آن خواسته می رساند یا باید برای رسیدن به آن تلاش نیز کرد ، اصلا غرق در آرزوها شدن چه مصائبی دارد و چه مشکلاتی را برای انسان به وجود می آورد.

آرزوهای دور و دراز ممکن است انسان را نسبت به آخرت دچار فراموشی کند البته این یکی از نکات منفی آن است که خود مسائل دیگری را در پیش دارد از قبیل اینکه شخص دچار فراموشی مرگ می شود و از اعمالی که برای آخرت وی سودمند است غفلت می ورزد. طول امل را اساتید اخلاق به عنوان یک رذیله بیان می کنند و قصر امل که همان آروزهای دست یافتنی کوتاهی که داشتن آن ها مفید و رسیدن به آن ها ممکن و میسر و خود انگیزه ای معنوی برای رشد و تعالی انسان است را به عنوان یک فضیلت اخلاقی به شمار می آورند.

در کتاب اخلاق ربانی . آرزو- آرزوی بجا، آرزوی بیجا، مباحثی که توسط حضرت آیت الله العظمی مجتبی تهرانی رحمت الله علیه پیرامون بحث آرزو بیان شده است را می خوانیم.

در قسمتی از این کتاب آمده است : " در جلسه گذشته راجع به اثر زشتی که در ارتباط با نیروی عقل دارد، بحث شد که عقل را به خطا می افکند و موجب می شود که انسان غفلت می کند از اموری که با مختصر تاملی برایش آشکار می شود . دوم ، روی قلب اثر می گذارد ، سختی دل می آورد ؛ به طوری که دیگر کلمات الهی و مسائل حق بر دل انسان اثر نمی گذارد . "

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بانک تست و ترکیب نحوکاربردی بانک تست و ترکیب نحوکاربردی
۱۰ %
۳۰۰,۰۰۰
۲۷۰,۰۰۰ تومان
تاریخ امامت (حسین قاضی خانی) تاریخ امامت (حسین قاضی خانی)
۵ %
۵۵,۰۰۰
۵۲,۲۵۰ تومان
اندیشه اسلامی(۲) اندیشه اسلامی(۲)
۵ %
جمعی از نویسندگان
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
اندیشه اسلامی ۲ اندیشه اسلامی ۲
۵ %
مهدی ترتیفی
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
نحو کاربردی عالی (جلد چهارم) نحو کاربردی عالی (جلد چهارم)
۱۰ %
۴۴۵,۰۰۰
۴۰۰,۵۰۰ تومان
تفسیر موضوعی قرآن کریم تفسیر موضوعی قرآن کریم
۵ %
جمعی از نویسندگان
۶۰,۰۰۰
۵۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها