یک روایت معتبر درباره مدرسه حقانی

یک روایت معتبر درباره مدرسه حقانی

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۷۲
وزن:
۸۰ گرم
شابک:
9789640232286

معرفی کتاب

مدرسه حقانی جزو  حوزه های علمیه پیشرو و مترقی است که در جریان اتفاقات نقش موثری ایفا کرد و همچنین با ایجاد یک برنامه مدون کادر بسیار مفید و حرفه ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران ساخت. بعد از رحلت آیت الله بروجردی مرجع عالیقدر شیعه به دلیل ورود فرهنگ غربی به کشور و انحطاط مظاهر دین از ساحت کشور خطر انحراف و عقب ماندگی حوزه علمیه نیز بسیار وجود داشت به همین دلیل بزرگان حوزه در تلاش بودند با تدوین مباحث درسی و ایجاد یک سیر منطقی و مفید برای طلاب آن ها را برای اهداف لازم جامعه آماده گردانند و مسیر حوزه و روحانیت را از خطرات احتمالی محفوظ بدارند و طلابی متخلق به اخلاقی اسلامی و پربار از علوم دینی و علوم انسانی روز آماده گردانند. این طرح به شکل کلی و برای تمام حوزه ها اجرایی نمی شود اما آیت الله بهشتی و آیت الله قدوسی این طرح مدون 18 ساله و چند قسمت را برای مدرسه علمیه حقانی اجرا می کنند. فعالیت های این مدرسه باعث جریان سازی و تحولات مهمی برای انقلاب و حوزه می شود. در کتاب «یک روایت معتبر درباره مدرسه حقانی» سیر اتفاقات رخ داده برای تشکیل برنامه مدرسه حقانی و اتفاقاتی که در سال های انقلاب رخ داده را با قلمی روان و به شکلی مختصر ارائه داده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

در مدرسه حقانی تدریس دروس جدید مانند جامعه شناسی روان شناسی و... با این هدف صورت میگرفت که طلبه بتواند پاسخگوی مسائل روز باشد و با زوایای تازه و متفاوتی از مسائل آشنا شود. آیت الله بهشتی این علوم را راهی برای فهم بهتر معارف اسلامی می دانست و بود همه این علوم، مقدمه ای برای رفتن به سراغ کتاب و سنت هستند و برای استفاده درست و کامل از کتاب و سنت و حتی مطالعه و نقد ملل و نحل غیر اسلامی و مذاهب فقهی، آشنایی با این علوم لازم و ضروری است و با تسلط بر آنهاست که میشود به روند اسلام شناسی در دیگر مذاهب و نگاه نقادانه آنها اشراف پیدا کرد و از قبل آن به یک شیوه فقہی اصیل و زنده در مطالعات دینی دست پیدا کرد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

تحجر گرایی  آیت الله حائری شیرازی تحجر گرایی  آیت الله حائری شیرازی
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
نحو کاربردی متوسطه نحو کاربردی متوسطه
۱۰ %
سید حسین ایرانی
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
زندگی آیت الله العظمی سید حسین طباطبایی بروجردی زندگی آیت الله العظمی سید حسین طباطبایی بروجردی
۱۰ %
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
پیامبر بی معجزه پیامبر بی معجزه
۱۰ %
محمدعلی رکنی
۱۷۹,۰۰۰
۱۶۱,۱۰۰ تومان
خون دل خون دل
۱۰ %
جواد موگویی
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
حلیه المتقین (نیم رقعی) حلیه المتقین (نیم رقعی)
۱۰ %
علامه محمدباقر مجلسی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها