یک آسمان پرستو

یک آسمان پرستو

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۷,۰۰۰
%۱۰
۲۴,۳۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
زندگینامه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۸۰
وزن:
۳۰۸ گرم
شابک:
9786007472750

معرفی کتاب

نوشتن از زندگی شهید کار دشواری است که هم ملاحظات بسیاری را باید در نظر گرفت و هم باید احاطه اطلاعاتی  بسیار خوبی بر زندگی او داشت. هر کس که قلم در دست می‌گیرد و کاغذی سیاه کند نباید این اجازه را به خود بدهد که در مورد ساحت شهید که جایگاه بسیار والایی دارد بنویسد. شهید به عنوان یک الگوی شهید باید به گونه‌ای روایت شود که نه همچون فرشته عاری از هرگونه عیب و خطا باشد و نه اینکه آنقدر بر زمینه‌های دنیایی او تاکید شود که خواننده دلیل رسیدن او به این مقام والا را متوجه نشود.

کتاب «یک آسمان پرستو» زندگینامه داستانی شهید مرتضی مفاخری است. فاطمه مصلح زاده در این اثر به سراغ یکی دیگر از سرداران لشکر 27 محمد رسول الله (ص) رفته است. مرتضی مفاخری از جمله رزمندگانی است که از اولین روزهای انقلاب پای کار دفاع از این انقلاب بوده است. او در ابتدا به کردستان می‌رود و سپس در عملیات‌های متعدد جبهه جنوب حضور دارد. ایشان بعد از عملیات خیبر در اولین تیپ هوابرد آموزش چتربازی می‌بیند و در سال 65 در منطقه غرب عملیات‌های برون مرزی در منطقه کردستان عراق انجام می‌دهد و سرانجام در همان منطقه به شهادت می‌رسد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

گردان سلمان یک گردان چریکی پارتیزانی انواع آموزش‌ها را باید به این گردان بدهیم؛ عملیات کوهستان، عملیات کویر، چتربازی، غواصی یک گروه عراقی هم هستند از بچه های تیپ بدر محسن شفق فرستاده شان که با بچه ها تمرین کنند و به گردان ملحق شوند حاج حسن می‌گوید: «ازشان امتحان می‌گیرم هرکدام قبول شدند می‌توانند بیایند.» یک روز از شش صبح تا صلات ظهر، دور محوطه صبحگاه می دواندشان؛ نرمش و کلاغ پروتمرین همه بریده‌اند. از سیصد نفر، پانزده‌تایشان مانده‌اند. فقط همان‌ها را برمی‌داریم برای گردان. عجب نیروهایی هم هستند!

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
یکشنبه آخر یکشنبه آخر
۱۰ %
معصومه رامهرمزی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
کوچه نقاش ها کوچه نقاش ها
۱۰ %
راحله صبوری
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
گلستان یازدهم گلستان یازدهم
۱۰ %
بهناز ضرابی زاده
۱۷۵,۰۰۰
۱۵۷,۵۰۰ تومان
خاک های نرم کوشک خاک های نرم کوشک
۱۰ %
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 2) سلام بر ابراهیم (جلد 2)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها