بنر پویش صندوق اربعین

گریز از ایمان و گریز از عمل

گریز از ایمان و گریز از عمل

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۸۹,۰۰۰
%۱۰
۸۰,۱۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۷۶
وزن:
۲۰۶ گرم
شابک:
9786007747063

معرفی کتاب

کتاب «گریز از ایمان و گریز از عمل» در ده جلسه توسط شهید مطهری در دیدار با انجمن اسلامی برگزار شده است. اما از این ده جلسه تنها هفت جلسه آن مکتوب بوده و نوار دیگر جلسات آن مفقود شده است. این کتاب در ذیل برخی دیگر از مباحثی است که در آثار دیگر شهید بیان شده اند. در آن دوره که فکر ایرانی تحت هجوم ایسم و ایدئولوژی های مختلف غربی و شرقی بود و موج دین گریزی در کشور گسترش یافته بود ایشان تلاش داشتند با تطبیق نظریات روز و بیانات وحی و سنت مسیر دین را در دنیای مدرن بازتعریف کنند. در این کتاب نیز ایشان به نقد نظریاتی همچون سیانتیسم و دیگر نحله های روشنفکری پرداخته اند. بخش دوم نیز به تحلیل و بررسی مقتضیات دنیای مدرن می پردازند که سبب می شود انسان از عمل دینی گریزان باشد. ایشان با متذکر شدن بحران هایی که در آینده جهان با آن ها دست به گریبان خواهد برد یک نقشه راهبردی طرح ریزی می‌کنند و جایگاه مهم و خطیر دین را در این فضا ترسیم می‌کنند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

برای جانشین سازی ایمان و فرار از ایمان پناهگاهی فرض شد به نام علم و عده‌ای از قرن شانزدهم میلادی به بعد معتقد شدند که تمام مشکلات بشر با سرانگشت علم حل می‌شود. ولی این تز شکست خورد تز دیگری پیدا شد که خواست چیزی غیر از علم را به جای ایمان بنشاند و آن کار و خصلت و خاصیتی را که در گذشته از ایمان میخواستند از آن چیز بگیرند و آن فلسفه بود فلسفه انسانی فلسفه حقوق بشر ایمان به این که بشر دارای یک ارزش ذاتی و یک حیثیت ذاتی است و باید در تعلیم و تربیت ها انسان‌ها را از کودکی به احترام و ارزش انسان تربیت کنیم و پرورش دهیم تا وقتی که بزرگ می‌شوند انسانها مطلقاً در نظرشان احترام و ارزش داشته باشند به ارزش ذاتی انسان و به تعبیر مقدمه اعلامیه جهانی حقوق بشر به حیثیت ذاتی انسان پی ببرند و ایمان پیدا کنند؛ و عملاً دیدیم که این فلسفه قبل از آن که جهانگیر و در جهان تبلیغ شود از طرف خود صادرکنندگان این اعلامیه ها بیش از دیگران نقض شد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نگاهی به رابطه عبد و مولا نگاهی به رابطه عبد و مولا
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
حماسه حسینی (جلد اول) حماسه حسینی (جلد اول)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۷۹,۰۰۰
۱۶۱,۱۰۰ تومان
احضاریه احضاریه
۱۰ %
علی مؤذنی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
شماس شامی شماس شامی
۱۰ %
مجید قیصری
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
کتاب آه کتاب آه
۱۰ %
یاسین حجازی
۲۹۵,۰۰۰
۲۶۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها