کوپه مطرب ها

کوپه مطرب ها

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۹۸,۰۰۰
%۱۰
۸۸,۲۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۰۸
وزن:
۳۱۰ گرم
شابک:
9786227510393

معرفی کتاب

کتاب «کوپه مطرب ها» خاطرات آزاده جانباز مجید رنجبر است. او که در سال 1360 جوانی هفده ساله است تصمیم می‌گیرد به همراه دیگر رفقای کرمانی‌اش عازم جبهه‌های جنگ شود. او در یکی از پاتک‌های سنگین عملیات فتح المبین از ناحیه چشم چپ مجروح می‌گردد و دوستانش گمان می کنند او به شهادت رسیده است. هنگامی که نیروهای بعثی افراد در محاصره را به اسارت می‌گیرند متوجه می‌شوند مجید زنده است و او را نیز به همراه دیگر بسیجیان اسیر می‌کنند. عمده خاطرات اثر مربوط به ماجراهایی است مجید در دوران اسارت از سر گذرانده است. شکنجه‌های سنگدلانه‌ای که بعثی‌ها بر سر جوانان ایرانی می‌آوردند و مقاومت کم نظیر بسیجیان در مقابل دشمن برگ درخشان این خاطرات است. نیروهای بسیجی در روزهای اسارت نه تنها منفعل نبودند بلکه به شکل فعالانه فعالیت‌های مبارزاتی و علمی موثری نیز انجام می‌دادند. با این حال مجاهدین خلق نیز در این مدت بیکار نمی‌نشستند و برخی افراد ضعیف‌تر را با شستشوی مغزی و وعده‌های پوچ به سمت خود می‌کشاندند. پسرخاله مجید رنجبر از جمله این افراد است که به اشتباه عضو منافقین می‌شود. ماجراهای کتاب با آزادی اسرا و برگشت مجید به ایران و شروع زندگی دوباره به پایان می‌رسد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بعد از این که عربی را بلد شدم زبان انگلیسی را هم یاد گرفتم و به آسانی با نمایندگان صلیب سرخ حرف می‌زدم. تصمیم داشتم زبان فرانسوی را هم یاد بگیرم. هر روز با یکی از بچه‌ها به نام ابوالقاسم افخمی، زبان فرانسوی تمرین می‌کردیم. ابوالقاسم بچه‌ی یزد بود. توی عملیات والفجر مقدماتی اسیر شده بود. در ساعت آزاد باش با هم قدم می‌زدیم و قواعد زبان فرانسه را مرور تا حدودی پیشرفت خوبی داشتم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دختر شینا دختر شینا
۱۰ %
بهناز ضرابی زاده
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
ملا صالح ملا صالح
۱۰ %
رضیه غبیشی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
یکشنبه آخر یکشنبه آخر
۱۰ %
معصومه رامهرمزی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
من مادر مصطفی من مادر مصطفی
۱۰ %
رحیم مخدومی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
نامه های فهیمه نامه های فهیمه
۱۰ %
علیرضا کمری
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها