بنر پویش صندوق اربعین

کتاب کاهن معبد جینجا

کتاب کاهن معبد جینجا

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
سفرنامه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۱۱
وزن:
۱۶۴ گرم
شابک:
9789643030315

معرفی کتاب

کتاب «کاهن معبد جینجا» سفرنامه‌ایست که وحید یامین‌پور برای تجربه جدید، ژاپن را انتخاب می‌کند.

وحید یامین پور، نویسنده رمان‌های پر فروشی مثل (نخل و نارنج) ، (ارتداد) است که این بار برای شرکت در نمایشگاه صلح هیروشیما، همراه با جمعی هنری مثل مازیار میری و پرویز پرستویی، به سفر به ژاپن دعوت می‌شود. او با نگاه دقیق و اتفاقات اطراف خود را از فرودگاه دبی تا هواپیما و شهر به شهر ژاپن، به قوه تحلیل خود می‌سپارد. بیان شیرین و خودمانی کتاب، مخاطب را به مقایسه‌های فرهنگی ایران و ژاپن جذب می‌کند. او در این کتاب از تاریخ و جغرافی گرفته تا فرهنگ و مذهب را حلاجی می‌کند تا ما را با سرزمین آفتاب آشنا کند. آشنایی از جنس واقعیت، نه از نوع افسانه سازی های داخلی برای ژاپن.

در برشی از کتاب کاهن معبد جینجا می‌خوانیم :

هیب کوشا می داند باید به یک پرسش مقدر که هنوز پرسیده نشده پاسخ دهد. این بار نه از روی کاغذ که در نگاه به چشم های ما میگوید: «حتماً می خواهید بدانید چرا ما بعد از چنین اتفاق تلخی در گذشته، آمریکا را دشمن خود نمی دانیم؟!»

میزبان های ژاپنی پیش از این قطعاً در جلسات خود به این موضوع فکر کرده بودند که در گفت و گو با ایرانی ها اولین پرسش بعد از برشمردن جنایت های آمریکایی ها همین است.

هیباکوشا ادامه می دهد: ما به سه دلیل از آمریکایی ها کینه نداریم و با آنها دشمنی نمیکنیم یک اینکه آمریکاییها بعد از انفجار بمب به ما کمک کردند تا افراد مجروح را مداوا کنیم؛ هرچند که پول کمک هایشان را از ما گرفتند دوم اینکه ما ژاپنی ها معتقدیم باید گذشته را به رودخانه ریخت و فراموشش کرد و سه اینکه ما بودایی هستیم و بودایی ها به تقدیر اعتقاد دارند؛ بنابراین با خودمان گفتیم این تقدیر ما بوده که در چنین روزی به این وسیله کشته بشویم بنابراین دلیلی ندارد که کینه آمریکایی ها را در دل داشته باشیم!»

  

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

تفسیر سوره حمد تفسیر سوره حمد
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
رشد (صفایی حائری) رشد (صفایی حائری)
۱۰ %
علی صفایی حائری
۷۳,۰۰۰
۶۵,۷۰۰ تومان
تفسیر نمونه 27 جلدی تفسیر نمونه 27 جلدی
۱۰ %
آیت الله مکارم شیرازی
۱,۹۸۰,۰۰۰
۱,۷۸۲,۰۰۰ تومان
عوامل رشد رکود انحطاط (صفایی حائری) عوامل رشد رکود انحطاط (صفایی حائری)
۱۰ %
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
بگو که او صفایی حائری بگو که او صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۵۷,۰۰۰
۵۱,۳۰۰ تومان
تفسیر نور - دوره 10 جلدی تفسیر نور - دوره 10 جلدی
۵ %
۱,۲۰۰,۰۰۰
۱,۱۴۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها