چراغ را خاموش کن

چراغ را خاموش کن

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۸۰
وزن:
۳۴۲ گرم
شابک:
9786003532496

معرفی کتاب

کتاب «چراغ را خاموش کن» نوشته تری دیری نویسنده پرطرفدار و متبحر بریتانیایی است. داستان جذاب و خواندنی این کتاب در دوران جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است. ماجرای این کتاب به شکل موازی در دو کشور انگلستان و آلمان اتفاق می‌افتد. در شهر شفیلد یونایند انگلستان یک خواهر و برادر به عنوان دونده انتخاب می‌شوند. آن ها باید خانه هایی که در آتش بمباران می‌سوزند را پیدا کنند و به ماموران آتش نشانی اطلاع دهند. در همین حین سارقی به خانه‌های خالی شهر دستبرد می‌زند و دو نوجوان تصمیم می‌گیرند او را پیدا کنند. از سوی دیگر در داخاو آلمان دو پسر مدرسه‌ای یک دختربچه لهستانی را پیدا می‌کنند. دختری غریب که از وطن جنگ‌زده فرار کرده و حالا در کشور متجاوز نمی‌داند به کجا برود. این دو پسر تصمیم می‌گیرند به این دختر کمک کنند. این اثر با ترجمه بسیار خوب نوشین ابراهیمی توسط انتشارات افق به چاپ رسیده است. داستان این کتاب چهره تلخ و تاریک جنگ را برای کودکان نمایان می سازد و نشان می دهد گاهی قدرت‌طلبی چند سیاستمدار چگونه می‌تواند زندگی میلیون‌ها انسان را برای همیشه تغییر دهد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

مرد پالتویی ضخیم پوشیده بود و کلاهی لبه پهن به سر داشت که صورتش را می‌پوشاند. اول به دور و برش نگاهی انداخت، انگار می‌ترسید کسی ببیندش. بعد به طرف دیگر ماشین رفت، در را باز کرد، جعبه‌ای سنگین را بیرون کشید و به طرف شیرینی فروشی راه افتاد. جعبه را جلوی مغازه‌ی شیرینی فروشی زمین گذاشت و آرام به پنجره زد. کمی بعد در باز شد. مرد زیر لب چیزهایی گفت و وارد مغازه شد. احساس می‌کردم پنج دقیقه است که نفس نکشیده‌ام. همان طور که چشمم به در مغازه بود از درگاهی بیرون آمدم و تا جلوی ماشین دویدم. ماشین یک لنچستر چهارده مدل شش سیلندر با سیستم موتور خنک کننده‌ی آبی بود. یادداشت کردن را برای بعد گذاشتم انگار این ماشین را قبلاً هم دیده بودم به پلاک نگاه کردم و سعی کردم شماره‌اش را به خاطر بسپارم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دختر خاله ها دختر خاله ها
۱۰ %
نیلوفر مالک
۳۳,۰۰۰
۲۹,۷۰۰ تومان
چتر تابستان چتر تابستان
۱۰ %
لیسا گرف
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
آن بیست و سه نفر آن بیست و سه نفر
۱۰ %
احمد یوسف زاده
۳۴۵,۰۰۰
۳۱۰,۵۰۰ تومان
پسر چابک سوار پسر چابک سوار
۱۰ %
لیلا قربانی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
ماجراهای من و بقیه  جلد چهارم  در خدمت آقا غوله ماجراهای من و بقیه  جلد چهارم  در خدمت آقا غوله
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
پی پی جوراب بلند پی پی جوراب بلند
۱۰ %
آسترید لیند گرن - فرزانه کریمی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها