چارلی و کارخانه شکلات سازی

چارلی و کارخانه شکلات سازی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
%۱۰
۱۵۳,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۴۸
وزن:
۲۴۲ گرم
شابک:
9789643692186

معرفی کتاب

قصه‌گویی در یک دنیای فانتزی کار هر نویسنده‌ای نیست. اگر بهترین نویسندگان دنیا را هم بیاوریم، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که داستان خیالی خوبی بنویسند؛ چون این کار مانند مربی‌گری در مهد کودک است! کسی که مخاطبش بچه‌ها باشند، باید بتواند طوری برای آن‌ها بنویسد که ذهن بچه‌ها را به ذوق بیاورد. کتاب «چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی» یکی از زیباترین قصه‌های فانتزی در دورۀ معاصر است؛ داستانی که براساس آن فیلم مشهوری هم به همین نام و با کارگردانی تیم برتون ساخته شد و شخصیت ویلی وانکا را به یکی از محبوب‌ترین کارکترهای سینمایی تبدیل کرد. اما این فیلم اقتباسی از کتاب «رولد دال»، نویسندۀ مشهور ادبیات کودکان است، که خالق اصلی داستان به حساب می‌آید. شخصیت اول این داستان پسربچه‌ای به نام «چارلی باکت» است که با والدین، پدربزرگ و مادربزرگش زندگی بسیار فقیرانه‌ای دارند. پس از سال‌ها فعالیت پنهانی، یک روز ویلی وانکا صاحب کارخانۀ شکلات‌سازی، تصمیم‌ می‌گیرد در بین هزاران شکلاتی که در تمام دنیا پخش می‌کند، فقط پنج کارت دعوت طلایی قرار دهد. چارلی با خوش‌شانسی بین برنده‌ها قرار می‌گیرد و به همراه بچه‌های دیگر، برای گردش وارد کارخانۀ شکلات‌سازی می‌شوند. در هر مرحله از داستان، ویلی وانکا خوردنی‌های جذابی را به آن‌ها نشان می‌دهد که به نوعی برای آزمایش کردن شخصیت بچه‌ها و شیوۀ تربیتی آن‌هاست. هرکدام از بچه‌ها در مرحله‌ای از داستان به خاطر پررویی یا حرص بیش از حد خود را به خطر می‌اندازند و به این ترتیب، هرچه جلوتر می‌رویم، مقاومت هم دربرابر این خوردنی‌ها سخت‌تر خواهد بود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«روزنامۀ عصر

آقای ویلی وانکا نابغۀ شیرینی‌سازی که از ده سال پیش تابه‌حال کسی او را ندیده امروز اعلامیه زیر را منتشر کرد:
من، ویلی وانکا، تصمیم گرفته‌ام اجازه دهم که پنج بچه، دقت کنید! فقط پنج نفر و نه بیشتر، امسال از کارخانۀ من بازدید کنند. من خودم شخصاً کارخانه را به این پنج بچۀ خوش‌شانس نشان می‌دهم، و آن‌ها اجازه دارند که تمام اسرار و جادوی کارخانۀ من را از نزدیک ببینند. سپس بعد از پایان گردش، به عنوان جایزۀ ویژه به همۀ آن‌ها آن‌قدر شکلات و شیرینی می‌دهم که برای تمام عمرشان کافی باشد. پس مواظب بلیت طلایی باشید! پنج بلیت طلایی روی کاغذی طلایی چاپ شده‌اند، و کاغذ معمولی دور شکلات‌های معمولی جاسازی شده‌اند. این پنج شکلات، ممکن است هرجایی باشند -در هر فروشگاه، در هر خیابان، در هر شهر و هر کشور دنیا، روی پیشخان هر مغازه‌ای که شکلات‌های وانکا را می‌فروشد- و پنج یابندۀ خوش‌شانس این پنج بلیت طلایی تنها کسانی هستند که اجازه دارند از کارخانۀ من بازدید کنند و ببینند که توی کارخانه چجوری است. بخت یارتان! در جست و جوی تان موفق باشید.

ویلى وانکا»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

آن بیست و سه نفر آن بیست و سه نفر
۱۰ %
احمد یوسف زاده
۳۴۵,۰۰۰
۳۱۰,۵۰۰ تومان
روایتی ساده از ماجرایی پیچیده روایتی ساده از ماجرایی پیچیده
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
ماجراهای من و بقیه جلد دو  یک مدرسه ی خیلی خفن ماجراهای من و بقیه جلد دو  یک مدرسه ی خیلی خفن
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
جایزه دخترانه جایزه دخترانه
۱۰ %
۸۷,۰۰۰
۷۸,۳۰۰ تومان
نمکی و مار عینکی نمکی و مار عینکی
۱۰ %
فرهاد حسن زاده
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
ملودی سکوت ملودی سکوت
۱۰ %
شارون ام دریپر
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها