پا به پای باران

پا به پای باران

4.2

دو گزارش از خرمشهر

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۴,۰۰۰
%۱۰
۱۲,۶۰۰
تومان
موجودی:
فقط 8 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
پالتویی
صفحات:
۵۶
وزن:
۶۰ گرم
شابک:
9789644717215

معرفی کتاب

کتاب «پابه پای باران» دو گزارش از شهر خرمشهر از دو مستندنگار و روزنامه‌نگار سال‌های جبهه و جنگ، هدایت الله بهبودی و مرتضی سرهنگی، است. خرمشهر که در فرهنگ دفاع مقدس به شهر مقاومت و خون شهره شد شهری بود که خون بسیاری از جوانان این سرزمین در راه دفاع از آن بر زمین ریخته شد و صدام نیز هنگامی که توانست با قدرت تمام جهان آن را تصرف کند بازپس گیری آن را محال دانست اما شیربچه‌های ایرانی در عملیات الی بیت المقدس پیروزی بزرگی به دست آوردند و در 31 خرداد در مسجد زخم خورده خرمشهر نماز را به جماعت برگزار کردند. این دو نویسنده در سال 67 و 68 به این شهر خونین سفر کردند و زخم‌هایی که از جنگ بر پیکره این شهر و مردمش باقی مانده است را به زیبایی هر چه تمام‌تر روایت کرده‌اند. رهبر انقلاب نیز در یادداشتی از این دو گزارش تجلیل کرده‌اند و زنده نگه داشتن یاد رشادت‌ها و مجاهدت‌های مردم و رزمندگان را امری ستوده و ضروری دانستند. در این کتاب خرمشهر را از زاویه دید دو نویسنده ریزنگر و هنرمند به تماشا می‌نشینیم.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

مه بود زیاد و ما از کوچه پس کوچه هایی می‌گذشتیم که هنوز گونی‌های سنگر بچه ها رنگ داشت. قرمز بود و چه پررنگ خانه هایی که در هاشان به روی ما باز بود و انگار میشد از پس تنهایی آنها صدای سلام و تعارف را شنید و اجابت کرد. به خیابان می‌رسیم آن دور لامپ آویزانی با روشنایی خود برای ما دست تکان می‌دهد. دست به دست مه به طرفش می‌رویم شکل یک دکان با چند جعبه میوه کامل شده است در آن ساعت شب و در آن مه پدر و پسری که به امید تکثیر این لامپ روشن بازار خود را گرم نگه داشته بودند، سلامی جنوبی حواله می کنند که پاسخش به گرمی همان امید است – شاید.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

پنجره چوبی پنجره چوبی
۱۰ %
فهیمه پرورش
۲۰۰,۰۰۰
۱۸۰,۰۰۰ تومان
نیمه پنهان ماه 2: شهید همت نیمه پنهان ماه 2: شهید همت
۱۰ %
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
آب هرگز نمی میرد آب هرگز نمی میرد
۱۰ %
۱۹۰,۰۰۰
۱۷۱,۰۰۰ تومان
از چشم ها - به مجنون گفتم زنده بمان - شهید ابراهیم همت از چشم ها - به مجنون گفتم زنده بمان - شهید ابراهیم همت
۱۰ %
از چشم ها - مرگ از من فرار می کند - شهید چمران از چشم ها - مرگ از من فرار می کند - شهید چمران
۱۰ %
۱۸۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰ تومان
و توی دروازه و توی دروازه
۱۰ %
عباس سعیدی
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها