بنر پویش صندوق اربعین

ویراستاری و مدیریت اخبار

ویراستاری و مدیریت اخبار

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
%۱۰
۱۰۳,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۱۶
وزن:
۲۶۲ گرم
شابک:
9786225206328

معرفی کتاب

علی اکبر قاضی زاده روزنامه نگار و استاد دانشگاه باسابقه ای است که از سال 1348 وارد عرصه روزنامه نگاری و رسانه شده و پس از سال ها تدریس و فعالیت عملی در این حوزه حال مجموعه تجربیات و اطلاعات خود در حیطه خبررسانی و گزارش نویسی را در چند مجلد در انتشارات ایران به چاپ رسانده است. اولین کتاب از مجموعه رسانه و ارتباطات این نشر مربوط به موضوع ویراستاری و مدیریت خبر است.

او در مقدمه کتاب «ویراستاری و مدیریت اخبار» توضیح می دهد که ویراستاری در حیطه روزنامه نگاری و خبرنگاری تنها به معنای ویرایش و اصلاح یک گزارش خبری نیست بلکه مشتمل بر مجموعه ای از فعالیت ها است که در واقع به معنای مدیریت مضمون و محتوایی است که از یک رسانه خبری منتشر می گردد. در این کتاب مخاطبی که به شکل نظری و عملی در حیطه خبر کار کرده است با ساحت های مختلف مدیریت خبر آشنا می شود و سپس شیوه های متداولی که برای دروازه بانی و ویرایش خبر در علم رسانه مطرح شده را فرا می گیرد.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

مردم معمولاً خبربانان را نمی بینند نقش خبربان با مجری قانون تفاوت دارد. زیرا مجری قانون از بیرون رسانه برکل امور جامعه و از جمله رسانه ها نظارت دارد اما خبربان جزئی یا جزء مهمی از خود سازمان رسانه است. رسانه ها امروز باورهای دنیای ما را می سازند. مهم ترین پدیده هایی که بر فرآیند گزینش خبر در رسانه ها اثر می گذارند. این پدیده ها هستند: سانسور، خودسانسوری گروه های فشار، گرایش و سلیقه فردی گرایش گروهی محدودیت امکانات محدودیت زمانی و محدودیت کاربرد حجم اگر به تعریف خبر بازگردیم و به معنای خبر برداشتی از رویدادهای عینی است که اگر دقت کنیم اعتباری بودن گزینشی بودن و بخشی از واقعیت بودن خبر را در می یابیم در مجموع رسانه ها و در هر رسانه، نه همة وجوه و مختصات یک خبر انعکاس می یابد و نه همه وجوه و مختصات کل رویدادها.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

شیوه های مصاحبه در مطبوعات شیوه های مصاحبه در مطبوعات
۱۰ %
علی ایثاری کسمایی - سوزان دان
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
آینه ی جادو - جلد اول - مقالات سینمایی آینه ی جادو - جلد اول - مقالات سینمایی
۱۰ %
۱۳۶,۰۰۰
۱۲۲,۴۰۰ تومان
اینترنت با مغز ما چه می کند؟ اینترنت با مغز ما چه می کند؟
۱۰ %
محمود حبیبی - نیکلاس کار
۱۴۸,۰۰۰
۱۳۳,۲۰۰ تومان
حلزون های خانه به دوش حلزون های خانه به دوش
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۸۴,۰۰۰
۷۵,۶۰۰ تومان
والد سوم والد سوم
۱۰ %
سید علیرضا تراشیون
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
بشقاب های سفره پشت بام مان بشقاب های سفره پشت بام مان
۱۰ %
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها