شیوه های مصاحبه در مطبوعات

شیوه های مصاحبه در مطبوعات

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۸۵,۰۰۰
%۱۰
۷۶,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 4 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۸
وزن:
۲۱۰ گرم
شابک:
9786225206083

معرفی کتاب

سوزان دان روزنامه نگاری است که سالیان فراوان با شخصیت‌های بسیار مهمی به گفتگو و مصاحبه نشسته است و کوله بار بسیار گران بهایی از تجربه در این حیطه به دست آورده است. او می‌نویسد:« برای نویسندگان و پژوهشگرانی که در حیطه‌ای می‌خواهند بنویسند مصاحبه با سرشناسان و خبرگان آن حیطه یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر برای کسب اطلاعات ضروری است.» او مصاحبه را یک منبع دست نیافتنی و منحصر به فرد برای هر روزنامه نگار و نویسنده‌ای می‌داند که می‌تواند به مطالبی تازه ای دست یابد که دیگر تحلیل گران و محققان نسبت به آن اطلاع ندارند. چرا که این مطالب در سینه مصاحبه شونده و حاصل یک تجربه شخصی است که به شکل زبانی به مصاحبه گیر انتقال پیدا می‌کند.

در کتاب «شیوه های مصاحبه در مطبوعات» او تلاش کرده است به تمام نویسندگان و پژوهشگران کمک کند تا بتوانند از طریق شیوه مصاحبه به کسب اطلاعات و تحقیق در موضوع مورد علاقه خود بپردازند. همچون هر امر ژورنالیستی دیگر که نیازمند دانش و مهارت خاصی هست، مساله مصاحبه نیز مشتمل بر تکنیک‌ها و روش‌هایی که فرد مصاحبه گیر باید فرا بگیرد. او در فصل اول یک شمای کلی از مصاحبه می‌دهد و چارچوب‌های بنیادین این تکنیک تحقیقی را به خواننده می‌آموزد. او سپس در چند فصل کوشیده تا روش‌های مختلف مصاحبه گرفتن و اینکه چطور بتوانیم به بهترین نحو ممکن از مصاحبه شونده اطلاعات بگیریم را به خواننده می‌آموزد. این اثر یک کتاب جامع در مورد موضوع مصاحبه است و هر مساله‌ای که فرد در ارتباط با قضیه مصاحبه باید فرابگیرد در این کتاب مطرح شده و شیوه برخورد با آن نیز به خوانندگان آموزش داده است. این اثر با ترجمه بسیار خوب علی ایثاری کسمایی توسط نشر ایران به چاپ رسیده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در صورت امکان سعی کنید ابتدا با کسانی مصاحبه کنید که صاحب نام نیستند و ذکر نام آنها باعث ترس شما نمی‌شود معمولاً یک دوست قوم و خویش یا کسی که او را می‌شناسید انتخاب خوبی خواهد بود اگر مجبورید برای نخستین مصاحبه خود با یک فرد مشهور حرف بزنید دست کم این فایده را دارد که سخت‌ترین امتحان خود را پشت سرگذاشته‌اید و مصاحبه‌های بعدی دیگر به نظر شما چندان سخت نخواهد آمد. خیال نکنید که از همان روز نخست باید در ردیف بزرگترین خبرنگاران عصر خود باشید. مصاحبه کردن هنروفن است و پیش از این که آن را به صورت هنر تکامل بخشید باید فن آن را یاد بگیرید. اگر صد درصد اطمینان ندارید سعی نکنید با ارائه جنجالی‌ترین و انحصاری‌ترین مصاحبه‌ها کارتان را شروع کنید زیرا احتمال موفقیت شما خیلی ضعیف می‌شود. انجام کار درست را هدف خود بدانید درست در اینجا یعنی گرفتن پاسخ برای پرسش‌هایی که مطرح کرده‌اید.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

رستاخیز جان رستاخیز جان
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۹۶,۰۰۰
۸۶,۴۰۰ تومان
اینترنت با مغز ما چه می کند؟ اینترنت با مغز ما چه می کند؟
۱۰ %
محمود حبیبی - نیکلاس کار
۱۴۸,۰۰۰
۱۳۳,۲۰۰ تومان
آینه ی جادو - جلد دوم: نقدهای سینمایی آینه ی جادو - جلد دوم: نقدهای سینمایی
۱۰ %
۱۸۸,۰۰۰
۱۶۹,۲۰۰ تومان
دغدغه های فرهنگی دغدغه های فرهنگی
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
آینه ی جادو - جلد سوم: سخنرانی ها آینه ی جادو - جلد سوم: سخنرانی ها
۱۰ %
۱۶۸,۰۰۰
۱۵۱,۲۰۰ تومان
من و کتاب من و کتاب
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها