بنر پویش صندوق اربعین

ولایت و انسان سازی

ولایت و انسان سازی

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۷۰,۰۰۰
%۱۰
۶۳,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۴۴
وزن:
۱۴۸ گرم
شابک:
9786222850258

معرفی کتاب

کتاب «ولایت و انسان سازی» گزینش و گردآوری بیانات مقام معظم رهبری پیرامون فلسفه ارسال رسل و ولایت الهی بر انسان‌ها است. هر انسانی که بر زمین پای می‌گذارد کمالی دارد که هدفش در زندگی را باید رسیدن به آن کمال بداند. این کمال نه از جنس ثروت و قدرت دنیایی بلکه اتصال به منشا عالم هستی یعنی خداوند تبارک و تعالی است. تقرب به درگاه خداوند نیازمند پیمودن راهی است که انسان در این دنیا باید طی کند. اما اینکه از کدام مسیر برود و چه کاری انجام بدهد و انجام ندهد را خداوند از طریق فرستادگان خود به انسان ابلاغ نموده است. پیامی که مسیر انسان را آشکار می‌سازد دین نام دارد و خداوند با فرستادن انبیاء و اوصیا راه را برای رسیدن به سوی خود آسان ساخته است. ولایتی که از محبت الهی نشات می‌گیرد در زمین در تجسم پیامبر و امام بسط یافته تا انسان با تمسک به گفتار و کردار این اشخاص راه را از چاه تشخیص دهد. در این کتاب تبیین گشته است اکنون که در عصر غیبت قرار داریم ولایت فقیه چگونه راهکاری اضطراری برای انسان جویای حق است تا بتواند در این عصر تاریکی نیز راه را پیدا کند و خود را به منشا انوار الهی برساند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در جامعه اسلامی تمام دستگاه‌ها چه دستگاه‌های قانون گذار چه دستگاه‌های اجرا کننده، اعم از قوه اجراییه و قوه قضاییه، مشروعیتشان به خاطر ارتباط و اتصال به ولی فقیه است و الا به خودی خود حتی مجلس قانون گذاری هم حق قانون گذاری ندارد. مجلس شورای اسلامی که قانون وضع می‌کند معنای قانون وضع کردن چیست؟ معنای قانون وضع کردن این است که محدودیت‌هایی را در زندگی مردم بر طبق یک مصالحی ایجاد می‌کنند. خب یک چنین کاری بنا بر مبنای فقهی اسلامی و بنا بر اصل ولایت فقیه برای هیچ کس جایز نیست و از هیچ کس مشروع نیست مگر ولی فقیه در حقیقت قانون گذاری هم اعتبارش به اتکا به ولایت فقیه است. قوه مجریه هم اعتبارش به اتکا و امضا و تنفیذ ولی فقیه است که اگر ولی فقیه اجازه ندهد و تنفیذ نکند و امضا نکند تمام این دستگاه‌هایی که در مملکت مشغول کار هستند، چه قانون گذاری چه اجراییات کارهایشان بدون دلیل و بدون حق است و واجب الاطاعه الزامی نیست.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

ادیان در خدمت انسان-امام موسی صدر ادیان در خدمت انسان-امام موسی صدر
۱۰ %
۱۹۵,۰۰۰
۱۷۵,۵۰۰ تومان
توسعه و مبانی تمدن غرب توسعه و مبانی تمدن غرب
۱۵ %
سید مرتضی آوینی
۲۳۰,۰۰۰
۱۹۵,۵۰۰ تومان
پرورش نخبگان معنوی در مساجد پرورش نخبگان معنوی در مساجد
۱۰ %
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
از برهان تا عرفان-استاد طاهرزاده از برهان تا عرفان-استاد طاهرزاده
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
ایران جوان بمان ایران جوان بمان
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۱۶۵,۰۰۰
۱۴۸,۵۰۰ تومان
نسبت دین با علم و فناوری نسبت دین با علم و فناوری
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۳,۰۰۰
۲,۷۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها