هدیه ای باشد برای تو

هدیه ای باشد برای تو

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۸۵,۰۰۰
%۱۰
۷۶,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۶۴
وزن:
۲۳۸ گرم
شابک:
9786227629736

معرفی کتاب

کاشان به عنوان یکی از فعال‌ترین شهرهای ایران در عرصه پشتیبانی و تدارکات در سال‌های دفاع مقدس بود. بسیاری از زنان و مردانی که توانایی حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را نداشتند در آن سال‌ها به کارهای خدماتی برای رزمندگان می‌پرداختند.

محمد قاسم زاده در کتاب «هدیه ای باشد برای تو» به دل کوچه و خیابان‌های این شهر رفته است و خاطرات سال‌های پرتکاپو دهه شصت را استخراج کرده است. خدمات فراوانی همچون خیاطی و رفو لباس‌های رزمندگان، تهیه غذا و مواد خوراکی، پرستاری و خدمات درمانی و بسیاری کار کوچک و درشت دیگر که در این کتاب ذکر شده‌اند و گمان نمی‌کنید که مردم متوجه چنین اموری باشند و به آن‌ها بپردازند. خادمین بسیاری که بی چشم داشت و مخلصانه در راه رشد و پیروزی این کشور از نان و وقت خود می‌زدند و در کنار فرستادن عزیزترین فرزندانشان به دل، به جهاد مالی نیز مشغول بودند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

آقای یثربی تلفن کرد و گفت:« برین ابوزید آباد یه بره برای جبهه دادن.» پرسان پرسان رسیدیم به نشانی که داده بودند. خانه کوچک و ساده بود. در زدیم صاحب خانه ، مرد چهارشانه‌ای بود. تعارف کرد رفتیم داخل سه تا گوسفند کنار حیاط سرشان به علف‌های خشک گرم بود. گفتم:«حاجی چه حسابیه که یه بره میخوای بفرستی برای جبهه؟» گفت:«عکسی که توی ایوون می‌بینی پسرمه دو ماه پیش شهید شد. دیشب اومده خواب مادرش داشته با این بره که پروارتره بازی می‌کرده. دارایی‌مون همین سه تا بره ست. مادرش میگه شاید این بره رو دوست داشته. من هم همین بره رو می‌فرستم برای پسرم.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

جهاد در قرنطینه جهاد در قرنطینه
۱۰ %
معصومه بائی - فروغ زال
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
مادرانه های کرونایی مادرانه های کرونایی
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
به چند خیاط ماهر نیازمندیم به چند خیاط ماهر نیازمندیم
۱۰ %
۱۶,۰۰۰
۱۴,۴۰۰ تومان
گردان نانواها گردان نانواها
۱۰ %
فاطمه ملکی - محمدمهدی رحیمی - محمدتقی رهائی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
حوض خون حوض خون
۱۰ %
فاطمه سادات میرعالی
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها