بنر پویش صندوق اربعین

نمایندگان امر نمایندگان کلام

نمایندگان امر نمایندگان کلام

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۲۰,۰۰۰
%۱۰
۲۸۸,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
مستند
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۷۹۶
وزن:
۶۶۰ گرم
شابک:
9789640021811

معرفی کتاب

کتاب «نمایندگان امر نمایندگان کلام» گزارشی مکتوب از فعالیت 12 ساله کانون نویسندگان ایران در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی است. آراز بارسقیان با پژوهش در اسناد منتشرنشده و تحقیق زندگی فعالان این انجمن ادبی-سیاسی شرحی مبسوط از وقایع رخ داده میان سال‌های 45 تا 57 را نوشته است. نقطه آغازین این انجمن مربوط به دوره‌ای است که نویسندگان و هنرمندان از سانسور شدید حکومت خشمگین هستند و تلاش دارند تا با تشکیل گروهی علیه این ماجرا اقدام موثری انجام بدهند. جلال آل احمد از جمله افراد موسس این جریان بود و در ادامه شخصیت‌هایی همچون شاملو، ساعدی، ابتهاج و گلشیری در این انجام فعالیت داشتند. فعالیت‌ها و جلسات این کانون که با محوریت مبارزه با سیاست‌های اختناقی و استبدادی شاه بود سبب شد تا برخی از این هنرمندان به زندان بیافتند و در بازه سال‌های 50 تا 55 فعالیت‌های کانون تعطیل شود. در نهایت نیز بسیاری از اعضای موثر کانون از ایران خارج گشتند و به کشورهای مختلف مهاجرت نمودند. در این اثر با دیدگاه‌ها، موضعگیری‌ها، اعلامیه‌ها و فعالیت‌های کانون به طور کامل آشنا می‌شویم.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

اتهام دیگر رابطه ساعدی با فردی است مقیم آلمان این فرد را به اسم مستعار بیداریان میشناسند. او از طریق بغداد به ایران می‌آمده است و با گروه‌های چریکی همکاری می‌کرده بیداریان از ساعدی اعلامیه و اخبار فعالیت‌های دانشجویان و کارگران داخل کشور را می‌گرفته است و در برابر آن اطلاعات دانشجویان خارجی را در اختیار او می‌گذاشته است. اتهام ارتباط قدیمی ساعدی با نسرین فقیه در بولتن دوباره مطرح می‌شود. این می‌شود سابقه روابط خطرناک ساعدی با افرادی که با خارج از کشور در ارتباط هستند. داستان آشغالدونی از ساعدی هم برای ساواک گران آمده است. ساعدی داستانی درباره جوانی نوشته است که خون خود را می‌فروشد. بعد که کمی پول به دست می‌آورد به دلال خون و محبت و در نهایت به یکی از مأموران ساواک تبدیل می‌شود. به نظر ساواک این داستان، مأموران ساواک را افرادی تصویر می‌کند که پست‌ترین شغل را دارند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

عصر جدید عصر جدید
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
ولایت و حکومت ولایت و حکومت
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۸۷,۰۰۰
۷۸,۳۰۰ تومان
فوکو در ایران فوکو در ایران
۱۰ %
بهروز قمری تبریزی
۴۷,۰۰۰
۴۲,۳۰۰ تومان
فتنه تغلب فتنه تغلب
۱۰ %
مصطفی غفاری
۲۱۰,۰۰۰
۱۸۹,۰۰۰ تومان
فناوری هسته ای چرخ زندگی فناوری هسته ای چرخ زندگی
۱۰ %
سید محمدحسین راجی
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
خبرچین ها خبرچین ها
۱۰ %
جوئل ویتنی - پرناز طالبی
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها