بنر پویش صندوق اربعین

نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی (آزمایش الهی)

نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی (آزمایش الهی)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۶۵,۰۰۰
%۱۰
۵۸,۵۰۰
تومان
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۸۴
وزن:
۲۱۲ گرم
شابک:
9786006940861

معرفی کتاب

مباحث کتاب «نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی»  در واقع جلد ششم از مجموعه آزمایش الهی است که در قالب ۱۲ جلسه مورد بررسی قرار گرفته است. این بحث که ادامه مبحث کلی راه‌های قبولی در امتحان الهی است به نقش طاعات در آزمایش‌های الهی به عنوان یکی از بزرگترین اسباب قبولی در امتحان الهی اشاره واضح کرده است که یک سنخ از آزمایش‌های الهی در ربط با طاعات است. برای اتیان به طاعات دو راه علمی و عملی وجود دارد. انسان توجه کند که اگر بخواهد به سعادت برسد بدون مشقت نمی‌شود. در نظر بگیریم که تمام آنچه در اختیار داریم از آن خداست و باید در راه رضایت او خرج شود. انسان باید به مانعیت محرّمات در سیر معنوی توجه کند. نباید فراموش کرد که فرصت عبادات بسیار محدود است و از دست انسان می‌رود. طاعات و عبادات برای انسان تقوا ساز هستند و تقواست که توشه انسان برای سفر آخرت است. طاعات و عبادات آثاری دارند محبوبیت نزد خدا و همراهی خدا از آثار مهم طاعات هستند که برای انسان سرنوشت ساز است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

تطهیر دل و سراز حب غیر خداوند است. پاک کردن نهانخانه دل از حُبّ غیر خداوند تمام نیست و در مقابلش آراستن دل به حبّ و دوستی خداوند است. بحث ما مسئله آزمایش‌های الهی بود. دوست داشتن استاد است. غیر او را دوست ندارد و او را دوست بدارد. دوست نداشتن یا دوستی دیگران را از دل پاک کردن نصف کار است. نصف دیگرش دوست داشتن است. محبت به خدا سراسر دل را بگیرد آیا میشود انسان خدا را دوست بدارد و اولیای خدا را دوست نداشته باشد؟ مدخل بحثی است که در گذشته در باب توبه اشاره کردم در قبولی عبادات این مطلب را داریم و حتی در فقه ما مطرح است که اعمال حسنه کسانی مقبول و حتی صحیح است که اولیای خدا را دوست بدارند. اگر انسان بخواهد بحث علمی کند باید بگوید که دوستی نسبت به خدا با دوستی نسبت به دوستان خدا ملازمه دارد و از آن منفک نیست.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

راه های قبولی در امتحان الهی (آزمایش الهی) راه های قبولی در امتحان الهی (آزمایش الهی)
۱۰ %
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد ششم) دعا حقیقت بندگی (جلد ششم)
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد اول) دعا حقیقت بندگی (جلد اول)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
ویژگی های امتحان الهی ویژگی های امتحان الهی
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
امتحان الهی به بلا،شکر،صبر (آزمایش الهی) امتحان الهی به بلا،شکر،صبر (آزمایش الهی)
۱۰ %
۸۲,۰۰۰
۷۳,۸۰۰ تومان
امتحان الهی از فرد و جامعه (آزمایش الهی) امتحان الهی از فرد و جامعه (آزمایش الهی)
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها