بنر پویش صندوق اربعین

مصری های معرکه

مصری های معرکه

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
%۱۰
۱۳۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۳۶
وزن:
۱۳۲ گرم
شابک:
9786003534155

معرفی کتاب

تمدن مصر باستان یکی از شگفتی‌های دنیاست و با داشتن ابداع‌هایی مثل اهرام مصر و مومیایی کردن فراعنه، امروز تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری شده است. باوجود تمام پیشرفت‌هایی که مصری‌ها در تکنولوژی و فرهنگ داشتند، قسمت دیگری هم در تاریخ آن‌ها وجود دارد و آن خشونت است. کتاب «مصری‌های معرکه» سیزدهمین جلد از مجموعه کتاب «تاریخ ترسناک» است که کار را برای نوجوانان ساده کرده؛ آن هم با استفاده از خلاقیت و طنز. در این کتاب می‌فهمیم که تاریخ مصر باستان به بیش از 3 هزار سال قبل از میلاد برمی‌گردد؛ یعنی حتی در دوران امپراتوری روم باستان هم مصری‌ها باستانی‌ محسوب می‌شدند! اما بی‌رحمی و روش‌های ظالمانۀ حکمرانی آن‌ها موضوعی است که نویسندگان این کتاب «تری دیری و پیتر هپل وایت»، روی آن تمرکز می‌کنند. خوشبختانه این جلد از تاریخ ترسناک به اندازۀ بقیۀ قسمت‌ها خسن و ترسناک نیست و بیشتر جنبۀ معمایی و ماجرایی دارد؛ مثلاً این‌که چگونه می‌توانستند اجساد را مومیایی کنند، خط مخصوص مصری‌ها (هیروگلیف) چگونه ابداع شد و چطور هزاران سال پیش از در دسترس بودن الکتریسیته، روی مغز انسان‌ها عمل جراحی انجام می‌دادند؟! فراعنه خود را خدا یا در بهترین حالت نمایندگان خدا می‌دانستند و برده‌داری، یکی از رایج‌ترین عادت‌های غیرانسانی آن‌ها بود. هرچند جدیداً گفته می‌شود که پادشاهان برای ساختن اهرام مصر از برده‌ها استفاده نمی‌کردند، بلکه هزاران کارگر با حقوق و مزایا برایشان این کار را انجام دادند! این کتاب پُر است از اطلاعات تاریخی کمیاب و جالب که هم باعث می‌شود نگاهمان به تاریخ عوض شود و هم با زبان طنز آن، می‌تواند برای مدت زیادی ما را سرگرم کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«مصریان باستان شیفتۀ داستان‌سرایی بودند. این یکی کمی شبیه یکی از قصه‌های شاه پریان خودمان است: «شاهزاده رمه‌سید که به دنیا آمد، الهۀ سرنوشت بالاسر گهواره‌اش حاضر شد و گفت: این بچه را یک تمساح، یک مار یا یک سگ می‌کشد. پدرش یعنی شاه به خوبی از پسرش محافظت کرد. وقتی بزرگ شد، از خانه رفت و داستان شاهزاده خانم زیبایی را شنید که در سوریه بود و اگر کسی می‌توانست از برجی که در آن قرار داشت بالا برود، با او ازدواج می‌کرد. البته شاهزاده رمه‌سید موفق شد و با شاهزاده خانم هم ازدواج کرد. زندگی ظاهراً به کامش بود... تا روزی که ماری به او حمله کرد. این بار شاهزاده خانم نجاتش داد. زندگی ظاهراً به کامش بود... تا این‌که سگ خودش به او حمله کرد و او به سمت دریا رفت و خودش را نجات داد! ظاهراً جایش امن بود... تا این‌که تمساحی شناکنان به سمتش آمد. تمساح خیلی هم گرسنه بود اما یک فرصت به شاهزاده داد. اگر شاهزاده قبول می‌کرد بزرگ‌ترین دشمن تمساح را بکشد، آزاد بود که برود...» متأسفانه کاغذ کهنۀ پاپیروس از این‌جا به بعد از بین رفته و پایان داستان را نمی‌دانیم. ببخشید!»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

تن تن و سندباد تن تن و سندباد
۱۰ %
محمد میرکیانی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
خمپاره های فاسد خمپاره های فاسد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
روایتی ساده از ماجرایی پیچیده روایتی ساده از ماجرایی پیچیده
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
جام جهانی در جوادیه جام جهانی در جوادیه
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
ستاره من ستاره من
۱۰ %
حمیدرضا شاه آبادی - ناصر نادری
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
عارف 12 ساله عارف 12 ساله
۱۰ %
سید حسین موسوی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها