کتاب مشکلات حکومت دینی

کتاب مشکلات حکومت دینی

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۹۵,۰۰۰
%۱۰
۸۵,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۳۶
وزن:
۲۸۶ گرم
شابک:
9789647803472

معرفی کتاب

استاد صفائی حائری به عنوان یک نواندیش و صاحب فکر در مورد بسیاری از مسائل اعتقادی و دینی نظریات متعددی بیان نموده‌اند. ایشان تلاش کردند تا با نگاهی نو به مسائل نظر اندازند و به این طریق برخی شبهات و اشکالات ذهنی که ناخواسته برای بسیاری از مردم رخ می دهد را برطرف نمایند. از جمله مباحثی که نیاز است تا در مورد آن بحث و بررسی بیشتری انجام بگیرد و ایشان سرفصل جدیدی را در این موضوع باز کرده‌اند. مساله آسیب شناسی حکومت دینی و اشکال یابی زوایای مختلفی است که اگر به آن‌ها دقت نشود و ارزیابی نگردد سرانجام باعث هزینه زایی و ریشه گیری انحراف در حکومت می‌شود.

کتاب «مشکلات حکومت دینی» دومین اثر از مجموعه مباحث نظام سیاسی و حکومت دینی است. یک اثر آسیب شناسانه که از افق‌های مختلف به نقد و بررسی حکومت دینی می‌پردازد. عین صاد در مقدمه این اثر بیان می‌کند که لازمه حکومت دینی برخی مشکلات است که اگر بنا بر حکومت به ظلم و استبداد بر مردم باشد هیچگاه این چالش‌ها و مشکلات ایجاد نخواهد شد. همچنین حکومت بر پایه دین زمینه ساز اعوجاج و انحراف‌هایی است که باید همواره مواظبت نماید تا از این خطرات جست زند. بنای اصلی کتاب بر این است تا حکومت دینی با فرض حضور امام معصوم را مورد بررسی قرار دهد و تلاش شده ناظرهای بحث به حکومت علوی ارجاع داده شود اما در بخش پایانی امکان تشکیل حکومت دینی در زمان غیبت و آسیب‌های مترتب بر آن نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

یکی از اهداف حکومت علوی این است که مردم خود قیام به قسط کنند؛ «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ». و این هدفی است که تنها باید به انتخاب تو باشد؛ چرا که کافی نیست در تو تلقین ایجاد کنند یا حتی زمینه‌های مخالف را درو کنند و کنار بگذارند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سنگ محک (شاخصه های نامزد اصلح) سنگ محک (شاخصه های نامزد اصلح)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
فوکو در ایران فوکو در ایران
۱۰ %
بهروز قمری تبریزی
۴۷,۰۰۰
۴۲,۳۰۰ تومان
فناوری هسته ای چرخ زندگی فناوری هسته ای چرخ زندگی
۱۰ %
سید محمدحسین راجی
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
رقص برزیل با شیطان رقص برزیل با شیطان
۱۰ %
۲۸,۰۰۰
۲۵,۲۰۰ تومان
تکرار یا تغییر تکرار یا تغییر
۱۰ %
سید محمدحسین راجی
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
چه کسی بر جهان حکومت میکند؟ چه کسی بر جهان حکومت میکند؟
۱۰ %
نوام چامسکی - حسین جعفری موحد
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها