بنر پویش صندوق اربعین

مردی از کویر (من علی شریعتی هستم)

مردی از کویر (من علی شریعتی هستم)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۴۰,۰۰۰
%۱۰
۳۶,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 8 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۴
وزن:
۷۲ گرم
شابک:
978600110000

معرفی کتاب

کتاب «مردی از کویر» داستانی از زندگی دکتر علی شریعتی است. این اثر از مجموعه کودکی نامداران به سراغ مردی رفته که زندگی‌اش با ادبیات و فلسفه گره خورده و در سال‌های تاریک استبداد و اختناق تلاش نمود تا با چراغ دانش و آگاهی دل‌های مردم را بیدار نماید. علی شریعتی فرزند یکی از دانشمندان مشهدی بود که در دین و علم روز اطلاعات جامعی داشت. کلام پدر و کتابخانه غنی او سبب شد تا علی از همان کودکی به ادبیات و علم علاقه‌مند شود و ساعت‌های بسیاری در همنشینی با پدر و کتاب‌هایش بگذراند. این روزها سرآغاز شکفتن مردی بود که در سال‌های بعد به یکی از معروف‌ترین نویسندگان و سخنوران کشور تبدیل گشته بود و جوانان بسیاری از اندیشه و بیان جذاب او استفاده می‌بردند. گرچه حکومت ظالم تاب سخنان ضدظلم و عدالت طلب او را نداشت و چندین مرتبه او را به زندان انداخت. علی شریعتی در فرانسه ادبیات و جامعه شناسی خواند و سال‌ها در مدارس و دانشگاه‌های ایران تدریس نمود اما سرانجام به دلیل فشارهای حکومت به انگلستان مهاجرت کرد و در همانجا درگذشت.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

از همان وقت‌ها این از صفات مشخص تو بود؛ میل به تنهایی سکوت با خود، حرف زدن و فکر کردن، تنبلی در کار، حواس پرتی خارق العاده، بی نظمی و بی قیدی در همه چیز، نداشتن مشق و خط و کتاب و قلم و بی اعتنایی به درس و کلاس و معلم و عشق به خواندن و کتاب و صحافی و چیدن آن‌ها و.... پدرم اغلب جوش می‌زد که این چه جور بچه‌ایست این همه معلمانت گله می‌کنند، پیشم شکایت می‌کنند، آخر تو که شب و روز کتاب می‌خوانی کتاب‌هایی که حتی درست نمی‌فهمی یک ساعت هم کتاب خودت را بخوان این بچه چقدر دله است در مطالعه و چقدر خسیس در درس خواندن، اصلاً مثل اینکه دشمن درس و مشق است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بانوی شعر فارسی (من پروین اعتصامی هستم) بانوی شعر فارسی (من پروین اعتصامی هستم)
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
مردی از جنس مس و خاک (من سیدعلی اکبر صنعتی هستم) مردی از جنس مس و خاک (من سیدعلی اکبر صنعتی هستم)
۱۰ %
شاعر سینما (من علی حاتمی هستم) شاعر سینما (من علی حاتمی هستم)
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
گندم زارهای من (من عباس کیا رستمی هستم) گندم زارهای من (من عباس کیا رستمی هستم)
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
العبد (من محمدتقی بهجت هستم) العبد (من محمدتقی بهجت هستم)
۱۵ %
۴۰,۰۰۰
۳۴,۰۰۰ تومان
مرد روزهای سخت (من مصطفی چمران هستم) مرد روزهای سخت (من مصطفی چمران هستم)
۱۵ %
۴۰,۰۰۰
۳۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها