بنر پویش صندوق اربعین

مدال و مرخصی

مدال و مرخصی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۵,۰۰۰
%۱۰
۱۳,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۷۲
وزن:
۹۲ گرم
شابک:
9781545061862

معرفی کتاب

کتاب «مدال و مرخصی» خاطرات یکی از اسرای عراقی است که در این کتاب در طی یازده روایت تفاوت میان ارتش صدام و سپاه اسلام را براساس تجربیاتش بیان کرده است. مرتضی سرهنگی و هدایت الله بهبودی دو روزنامه‌نگاری بودند که ارتباط مداومی با اسرای عراقی داشتند و تلاش می‌کردند همانگونه که جنگ از زاویه دید نیروهای ایرانی روایت می‌شود سربازان عراقی نیز مکمل این روایت باشند و رشادت سپاه اسلام از کلام ایشان نیز شنیده شود. همچون این اثر که شاهد هستیم چگونه رزمندگان ایرانی با توکل به خدا و ایمان راسخ باعث دلهره و ترس در ارتش تا دندان مسلح صدام می‌شدند و آن‌ها را همچون عقابی که بر شکار یورش می‌برد تار و مار می‌ساختند. این اثر مورد تایید و تشویق رهبر انقلاب قرار گرفته و ایشان نیز انتشار خاطرات اسرای عراقی را تکمله‌ای مهم برای ثبت روایت متقنی از جنگ و اثبات حقانیت سپاه ایران در نظر گرفته‌اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

آن روز احساس خستگی شدید می‌کردیم؛ چون شب پیش خواب به چشمانمان نرفته بود. لذا مناسب دیدیم که اندکی به استراحت بپردازیم. اما در ساعت ده صبح نیروهای اسلام ما را زیر آتشباری سنگین قرار دادند. آن‌ها تمام سنگرها پناهگاه‌ها و پست‌های دیده‌بانی را هدف قرار دادند؛ به گونه‌ای که همه نیروها زمین گیر شدند. احدی جرئت نمی‌کرد سرش را بلند کند چون سریعا مورد اصابت گلوله تک تیراندازها قرار می‌گرفت این گلوله باران موجب به خاک و خون غلتیدن تعدادی از نیروهای ما شد اما به محض اینکه گلوله باران پایان یافت نیروهای ایرانی از پشت خاکریزها خارج شدند و همانند مسابقه دو ماراتون با فریاد الله اکبر که لرزه بر تن همه ما می‌انداخت و حتی کوه‌ها را به لرزه در می‌آورد به سمت نیروهای ما پیش روی کردند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مسافر کربلا مسافر کربلا
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
من مادر مصطفی من مادر مصطفی
۱۰ %
رحیم مخدومی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
ملا صالح ملا صالح
۱۰ %
رضیه غبیشی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
با دست های خالی با دست های خالی
۱۰ %
مهدی بختیاری
۳۹,۰۰۰
۳۵,۱۰۰ تومان
حکایت زمستان حکایت زمستان
۱۰ %
سعید عاکف
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
من زنده ام - جلد نرم من زنده ام - جلد نرم
۱۰ %
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها