بنر پویش صندوق اربعین

مجموعه مرد ابدی (سه جلدی)

مجموعه مرد ابدی (سه جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱,۳۰۰,۰۰۰
%۱۵
۱,۱۰۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۸۰۰
وزن:
۲۳۱۶ گرم
شابک:
9786008262336

معرفی کتاب

مجموعه سه جلدی «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری زندگینامه شهید حسن طهرانی مقدم فرمانده یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. طهرانی مقدم در آغازین سال‌های جنگ در قسمت توپخانه مشغول بود. ابتکار عمل و درایتش سبب شد تا فرماندهی یگان موشکی سپاه منصوب شود. در زمانه‌ای هیچ موشکی در کشور وجود ندارد و حکومت تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد. با این حال ضرورت مقابله به مثل با حملات موشکی عراق فرماندهان را مجاب را می‌کند تا طهرانی مقدم و تیمش را در اثنای جنگ به سوریه اعزام کنند تا تحت ماموریتی مخفیانه کار با موشک را یاد بگیرند و پس از آن با موشک‌های لیبیایی عملیات کنند. کارشکنی فرماندهان لیبیایی باعث دلسردی طهرانی مقدم نشد و او با اتکا به جوانان مومن و مخلص ایرانی شروع به ساخت اولین موشک‌های وطنی می‌کنند. آن‌ها در دهه هفتاد با دست خالی و کمک محدود چند کشور توانستند ایران را به توان موشکی برسانند. در این دوران طهرانی مقدم حزب الله لبنان را نیز به موشک مجهز نمود. این پایان کار این قهرمان گمنام نبود و با بلندپروازی‌هایش در دهه هشتاد توانست ایران را به یک قدرت موشکی در جهان بدل سازد. سرانجام در آبان ماه سال 1390 سردار حسن طهرانی مقدم به همراه جمعی از یارانش در میانه ساخت یک موشک مهم به درجه شهادت نائل گشتند. در این سه کتاب با مجاهدت‌های این شهید در سه دهه و سبک زندگی او آشنا می‌شویم.

در ادامه برشی از جلد سوم این کتاب را می‌خوانید:

هدف برای حسن مقدم روشن واضح و مهم بود اما عموم آدم ها، حتی با ظاهر مشترک همیشه پیچیده بودند. کسانی با منطق و استدلال خودشان به خود حق می‌دادند با فکر و شیوه این مرد راه نیایند وقتی به حاج حسن خبر می‌رسید بخشی از مواد اولیه‌شان که با دردسر فراوان از خارج خریده و وارد کشور کرده بودند به دلیل سنگ اندازی بعضی‌ها ترخیص نمیشود و در حال از دست دادن کیفیت است، خیلی ناراحت می‌شد. وقتی خبردار می‌شد چند نفر از کسانی که روزگاری شاگردش بوده‌اند درباره او نامه‌ها و گزارش‌هایی رد می‌کنند بر می‌آشفت. سعی میکرد این عصبانیت‌ها را در خلوت و سکوت خودش یا در حلقه نزدیکترین یارانش هضم کند و به خانه و محیط‌های کارش نبرد. می‌شنید که درباره‌اش می‌گویند حسن مقدم دارد با موازی کاری سرمایه هنگفتی را به باد میدهد.... دارد سنتی کار میکند.... مشغول برج سازی شده و دارد برای خودش کار می‌کند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

کوچه نقاش ها کوچه نقاش ها
۱۰ %
راحله صبوری
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
من زنده ام - جلد نرم من زنده ام - جلد نرم
۱۰ %
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
مسافر کربلا مسافر کربلا
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
نامه های فهیمه نامه های فهیمه
۱۰ %
علیرضا کمری
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
مرد رویاها مرد رویاها
۱۰ %
سید مهدی شجاعی
۳۸۰,۰۰۰
۳۴۲,۰۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها