بنر پویش صندوق اربعین

مبانی نظری نبوت و امامت - استاد طاهرزاده

مبانی نظری نبوت و امامت - استاد طاهرزاده

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۷۸,۰۰۰
%۱۰
۷۰,۲۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۱۵
وزن:
۲۸۵ گرم
شابک:
9789642609499

معرفی کتاب

مبنای نبوت و امامت

   نبوت و امامت جز جدایی ناپذیر دین اسلام است و در مسیر کمال و رشد و سیر الی الله این دو از شروط آن به حساب می آید. نبوت و امامت آمده اند تا هر انسانی را که آرزوی رسیدن به کمال دارد راهنمایی کنند تا با تکیه بر یافته های عقل خود قلب را جهت انس با پروردگارش آماده نماید. در کتاب مبانی نظری نبوت و امامت نوشته استاد اصغر طاهرزاده سعی شده است تا از طریق استدلال در امر نبوت و امامت و توجه به حقیقت آن ها، نسبت انسان با فرهنگ مدرنیته که تنها بر امیال بشر استوار است را مورد واکاواوی قرار داده و از این رهگذر راهنمایی برای وی باشد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:" تمام آنچه که روح انسان نیاز دارد و در زوایای مختلف در فرهنگ امامت موجود است، حضرت در این روایت شریف درصدداند تا آن آرمان بزرگ و واقعی را که بشر باید به آن برسد متذکر شوند. امام امانت داری رفیق و پدری خیرخواه و برادری مهربان و همچون مادری نیکوکار به فرزندی صغیر و پناه بندگان است. بسیاری از مسئولان در نظام غیر امامت، امانت دار هستند اما رفیق نیستند. به همین جهت ملاحظه می کنید روحیه شان قبل از مسئولیت با زمان مسئولیت فرق می کند و به هنگام مسئولیت دیگر با ارباب رجوع رفیق نیستند و روح مدارا با مردم در آن ها می میرد و فقط دستور می دهند، ولی امیرالمومنین (ع) در زمان مسئولیت گریه می کنند نکند شکم گرسنه یا جگر تشنه ای در آن گوشه مملکت باشد و حضرت خبر نداشته باشند."

 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

آینه تمام نما (آیت الله حائری شیرازی) آینه تمام نما (آیت الله حائری شیرازی)
۱۰ %
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟ چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
وحدت اسلامی : واقعیت ها و توهم ها وحدت اسلامی : واقعیت ها و توهم ها
۱۰ %
۱۰,۰۰۰
۹,۰۰۰ تومان
رستخیز رستخیز
۱۰ %
نفیسه مرشدزاده
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
علی از زبان علی-گالینگور علی از زبان علی-گالینگور
۱۰ %
۲۸۰,۰۰۰
۲۵۲,۰۰۰ تومان
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
۱۵ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۴۵,۰۰۰
۱۲۳,۲۵۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها