ماکسیم بر بام

ماکسیم بر بام

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۸,۰۰۰
%۱۰
۳۴,۲۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۸
وزن:
۱۳۲ گرم
شابک:
9786227629668

معرفی کتاب

سند جنایات پهلوی طومار طویلی است که نوشتن از آن‌ها کار یک کتاب و دو کتاب نیست. قیام مسجد گوهرشاد و سرکوب خونین این قیام توسط عمال رضاخانی یکی از این صدها جنایت حکومت پهلوی است. مردم مشهد که از قوانین تجددطلبانه همچون کشف حجاب ناراحت بودند تصمیم گرفتند اعتراض خود را با تحصن در مسجد گوهرشاد اعلام کنند. نتیجه این حرکت انقلابی با کشتار هزار و خورده‌ای نفر روبرو شد.

کتاب «ماکسیم بر بام» تاریخ شفاهی این حوادث است. گروهی از نویسندگان در سال 92 به سراغ کهنسال شهر مشهد رفته‌اند و خاطراتی که آن‌ها به طور مستقیم مشاهده کرده‌اند یا از زبان والدین و بزرگترهای خود شنیده‌اند را نقل کردند. این خاطرات عظمت و سبعیت این جنایت را نشان می‌دهد. از اینکه تا روزها بعدتر همچنان در اطراف مسجد خون و گوشت مردم بوده و آمار کشته شدگان به قدری بالا بوده که نیروهای دولتی اجساد پاک شهدا در گورهای دسته جمعی دفن می‌کرده‌اند نمونه‌ای از این خاطرات است. با ثبت این خاطرات در کتاب «ماکسیم بر بام» حالا دیگر این لکه سیاه و ننگ هیچگاه از پیشانی تاریخ پاک نخواهد شد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

اول که آب چشمه گیلاس رنگی شد، تعجب نکردم اما قرمزی آب تمام نشد که نشد. پرسیدم و شنیدم: «قالی‌های پرخون مسجد گوهرشاد رو آوردن توی مسیر چشمه برای شست و شو همون جا میشورن و میندازن بالای تپه و کوه تا خشک بشه» چند روز بعد که کمی سروصداها خوایید راهی حرم شدم. هنوز رد خون در صحن دیده میشد. در روستا هم صحبت از اتفاق آن روز بود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اوسنه گوهرشاد اوسنه گوهرشاد
۱۰ %
سعید تشکری
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
لحظه های انقلاب لحظه های انقلاب
۱۰ %
محمود گلابدره یی
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
اسماعیل اسماعیل
۱۰ %
امیرحسین فردی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
آن مرد با باران می آید آن مرد با باران می آید
۱۰ %
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
طیب طیب
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۴,۰۰۰
۳۹,۶۰۰ تومان
طوفان دیگری در راه است طوفان دیگری در راه است
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها