فلسطین

فلسطین

4.2

از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
%۱۰
۱۸۹,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تدوین و سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۶۲۰
وزن:
۷۰۲ گرم
شابک:
9786008218128

معرفی کتاب

مسئله فلسطین یکی از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی از ابتدا بود و به انگیزۀ فوق‌العاده‌ای برای پیروزی آن تبدیل شد. دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) در این باره بسیار روشن بود و تاثیری که ایشان با انقلاب اسلامی بر همسایگان و دیگر کشورهای منطقه گذاشتند، حالا پس از نزدیک به نیم قرن تبدیل به جنبشی عظیم علیه مثلث استکبار جهانی شده است؛ مثلثی که سه گوشۀ آن را آمریکا، اسرائیل و انگلیس می‌سازند و بر تمام جهان سایه انداخته است.

در همین راستا کتاب فلسطین، سی و هشتمین جلد از مجموعه کتاب «ره‌نامه»، یکی از آثاری است که نقشۀ راه این هدف بزرگ، یعنی بازپس‌گیری فلسطین و نابودی دولت غاصب اسرائیل را، به روشنی ترسیم می‌کند. مخاطب این مجموعه کتاب، که محتوای آن تماماً از قرآن و احادیث استخراج شده و از خلال بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به نگارش درآمده، جوانان هستند؛ جوانانی که در این برهۀ حساس کنونی بیش از هر زمان دیگر نیاز است تا هُشیارانه فکر و عاشقانه عمل کنند تا خط مقدم جبهه‌های مقاومت خالی نماند. این کتاب در 10 فصل تدوین شده که از ابتدا به موشکافی و روایت ماجرای فلسطین و تشکیل صهیونیسم می‌پردازد و تاریخچه‌ای کامل از اشغال و لشکرکشی نیروهای اسرائیل به فلسطین را طرح می‌کند. در فصل بعدی با ذکر جنایات و ضررهای جبران‌ناپذیری که این دولت غاصب به مردم فلسطین، اقتصاد خاورمیانه و سطح رفاه و آرامش تمام جهان وارد کرده، به سراغ پرسش اساسی کتاب می‌رویم: «تکلیف ما مسلمین چیست؟» اینجاست که ارتباط ایران و فلسطین به تفصیل شرح داده می‌شود و با دیدگاه‌ها و فلسفۀ سیاسی حضرت آیت الله خامنه‌ای دربارۀ چرایی اهمیت فلسطین به طور عمیق‌تر و دقیق‌تر آشنا می‌شویم.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«امروز مسئلۀ فلسطین، مسئلۀ دنیای اسلام است. چه ما مسلمانان کشورهای اسلامی بدانیم و چه ندانیم، چه بفهمیم و چه نفهمیم، سرنوشت فلسطین، سرنوشت همۀ ماست. اگر فلسطین در این صحنۀ رویارویی شجاعانه‌ای که امروز برای خود به وجود آورده است موفق شود، موفقیت همۀ دنیای اسلام است؛ اما هرچه رنج آن ملت ادامه پیدا کند، مایۀ ذلت روزافزون دنیای اسلام است. دنیای اسلام باید به معنای واقعی کلمه، این مسئله را مسئلۀ خود بداند. درست است که همۀ ما وظیفۀ شرعی داریم و اسلام بر ما واجب کرده است به مردم فلسطین کمک کنیم، اما حرف من امروز فراتر از وظیفۀ شرعی است؛ می‌گویم امروز هر حادثه‌ای که در فلسطین رخ دهد و این قضیه به هرجا منتهی شود، به‌طور مستقیم به سرنوشت کشورهای اسلامی، چه آن‌هایی که نزدیک‌اند و چه آن‌هایی که دورند، مربوط است و بر آن‌ها هم اثر می‌گذارد. امروز ملت‌های مسلمان برای فلسطین هر کار بکنند، برای خود و به نفع خود کرده‌اند.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

جایی که خیابان ها نام داشت جایی که خیابان ها نام داشت
۱۰ %
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
متاستاز اسرائیل متاستاز اسرائیل
۱۰ %
کورش علیانی
۱۵۵,۰۰۰
۱۳۹,۵۰۰ تومان
پیوسته بی قرار پیوسته بی قرار
۱۰ %
حسین جابری‌انصاری - عبده الاسدی - مصطفی الولی
۸۷,۰۰۰
۷۸,۳۰۰ تومان
کودکان و سرنوشت‌ها کودکان و سرنوشت‌ها
۱۰ %
انیس نقاش - بتول خدابخش
۲۰۵,۰۰۰
۱۸۴,۵۰۰ تومان
مجموعه تو زودتر بکش (سه جلدی) مجموعه تو زودتر بکش (سه جلدی)
۱۰ %
۶۰۵,۰۰۰
۵۴۴,۵۰۰ تومان
تو زودتر بکش (جلد سوم) تو زودتر بکش (جلد سوم)
۱۰ %
رونین برگمن - وحید خضاب
۲۱۰,۰۰۰
۱۸۹,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها