بنر پویش صندوق اربعین

فرهنگ در منظر مقام معظم رهبری

فرهنگ در منظر مقام معظم رهبری

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۹۰,۰۰۰
%۱۰
۲۶۱,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۱۲۷۶
وزن:
۲۰۰۶ گرم
شابک:
9789642380688

معرفی کتاب

فرهنگ در جهان امروز، بالاتر از ابعاد سیاسی و اقتصادی، مهم‌ترین شاخصۀ قدرت و پایداری یک نظام و کشور است. ما نیز که از فرهنگ غنی اسلامی با پیشینۀ تاریخی طولانی برخورداریم، وظیفۀ مهمی در قبال حفظ و پرورش آن داریم. چطور؟ با پیروی از مقام معظم رهبری (مد ظله) که با رهنمودهای خود، بهترین مسیر را برای بقای این جامعه به ما نشان می‌دهند. کتاب حاضر به ذکر نکات کلیدی و پررنگ در این مبارزۀ نرم جهانی می‌پردازد.

کتاب «فرهنگ در منظر مقام معظم رهبری» با دغدغه‌ای اصیل وارد میدان می‌شود؛ حفظ یادگارهای گرانقدر دین اسلام و مراقبت از فلسفه، عرفان و هنر اسلامی در برابر تهاجم غربی‌ها. این کتاب با بررسی عمیق و واکاوی افکار و اندیشه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله) به گردآوری سخنان و بیانات ایشان در طول سه دهۀ اخیر می‌پردازد و با دسته‌بندی موضوعی، دست روی نقاط عطف توصیه‌های ایشان می‌گذارد. «امیر سیاهپوش» و «علی آقاپور» این کتاب را در حجمی هزار و سیصد صفحه‌ای تدوین کرده‌اند و در بخش‌های مفصّل، به ترتیب به مبانی فرهنگ (پیش‌زمینۀ فلسفی، تاریخی، اجتماعی)، عرصه‌های فرهنگ (ارتباط فرهنگ با سیاست، مردم، اقتصاد، علم و هنر)، جبهۀ فرهنگی (رسانه و ابزارهای تهاجم فرهنگی)، مدیریت فرهنگی (عرصه‌های مدیریت و جایگاه شورای عالی انقلاب)، تبلیغ و نشر فرهنگ (عوامل و ابزار آن نظیر ادبیات، هنر، سینما و مطبوعات) و صدور و انتشار فرهنگ انقلاب (تعریف، ضرورت و چگونگی صدور فرهنگی) می‌پردازند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«آنچه در هفته‌های اخیر در فرانسه و بعضی دیگر از کشورهای اروپایی «جنگ» روسری نامیده شد، در واقع مبارزۀ سراسیمه و ناشیانه‌ای از سوی سردمداران فرهنگ غربی با پدیده‌هایی است که آنان، آن را جهش برقی از فرهنگ اسلام و نشانۀ نفوذ روزافزون اسلام تلقی می‌کنند و در مقابله با آن، به قدری صبر و متانت را از دست می‌دهند که یک‌باره رؤسای کشور به مبارزه‌جویی در برابر چند دختربچۀ متعبّد و چند خانوادۀ مقیّد مسلمان ظاهر می‌شوند. این‌ها همان‌هایند که فریاد دفاع ریاکارانه‌شان از آزادی‌ها و تمایلات فردی گوش دنیا را کر کرده است. وقتی اعتراض علیه نویسنده‌ای است که وقیحانه به مقدسات یک میلیارد مسلمان دشنام داده، آنان طرفدار آزادی بیان و عقیدۀ فردی می‌شوند؛ اما وقتی سخن از زن یا دختربچۀ مسلمانی است که می‌خواهد بر طبق عقیدۀ مذهبی خود لباس بپوشد، دیگر آزادی فردی از یاد می‌رود و همه‌چیز رنگ دیگری می‌یابد و هرگونه حرکت ضد‌اخلاقی و ضد آزادی‌ها و حقوق فردی، نام مبارزه با ارتجاع می‌گیرد! اُف باد بر ریاکاران دروغگو و منافق!»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دغدغه های فرهنگی دغدغه های فرهنگی
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
اینترنت با مغز ما چه می کند؟ اینترنت با مغز ما چه می کند؟
۱۰ %
محمود حبیبی - نیکلاس کار
۱۴۸,۰۰۰
۱۳۳,۲۰۰ تومان
تکنوپولی - تسلیم فرهنگ به تکنولوژی تکنوپولی - تسلیم فرهنگ به تکنولوژی
۱۰ %
نیل پستمن - صادق طباطبایی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
نیم دانگ پیونگ یانگ نیم دانگ پیونگ یانگ
۱۰ %
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
آینه ی جادو - جلد دوم: نقدهای سینمایی آینه ی جادو - جلد دوم: نقدهای سینمایی
۱۰ %
۱۸۸,۰۰۰
۱۶۹,۲۰۰ تومان
والد سوم والد سوم
۱۰ %
سید علیرضا تراشیون
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها