بنر پویش صندوق اربعین

صدای دوست داشتنی (بلال)

صدای دوست داشتنی (بلال)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۴۵,۰۰۰
%۱۰
۴۰,۵۰۰
تومان
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان کوتاه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۴۸
وزن:
۶۴ گرم
شابک:
9789649735405

معرفی کتاب

اذان گوی اسلام

   تاریخ اسلام پر از نکات آموزشی برای آنانی هست که می اندیشند، کودکان و نوجوانان علاقه مند به تاریخ و پدران و مادرانی که تمایل دارند نسل جدید نیز با صحابه و یاران اهل بیت آشنا شوند می توانند کتاب بلال صدای دوست داشتنی دوستان پیامبر و علی را تهیه کنند تا با زبانی شیوا و داستان گونه فرزندان و آشنایان نوجوان خود را با این شخصیت های اثرگذار در تاریخ اسلام آشنا کنند. در این کتاب، مجید ملامحمدی با استفاده از قلم خود، کودکان و نوجوانان را با زندگی یار راستین پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، بلال حبشی که در طول زندگی با سختی های بسیاری در دوران جاهلیت روبرو شده بود، آشنا می‌کند. او این داستان را به شکلی جذاب و زیبا تعریف کرده تا جوانان بتوانند از آن الهام بگیرند و از آموخته‌های زندگی این شخصیت الهام بگیرند.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:"در سرزمین حجاز سه چیز نشانه واقعی بدبختی و بیچارگی بود ، عجم بودن، غلام بودن و سیاه بودن. بلال حبشی، هم عجم بود، هم سیاه پوست و هم برده به حساب می آمد. به اضافه این ها زبانش هم گره داشت و شین را سین می گفت. اما دین اسلام او را به خاطر تقوا و پاک دامنی و شجاعت، بر بزرگ ترین ثروتمندان و اربابان قریش ترجیح داد. حضرت محمد(ص) بعد از نازل شدن آیه سیزده سوره حجرات(درباره مساوی بودن انسان ها) به مسلمانان فرمود:«... همانا عرب را بر عجم، سرخ پوست را بر سیاه پوست برتری نیست؛ مگر به تقوا.» خداوند در آغاز ظهور اسلام مردم را به انجام کارهای خیر توصیه می کرد."

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه دوستان پیامبر و علی (۱۳ جلدی) مجموعه دوستان پیامبر و علی (۱۳ جلدی)
۱۵ %
۵۸۸,۰۰۰
۴۹۹,۸۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 2) سلام بر ابراهیم (جلد 2)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
فرزندان ایرانیم فرزندان ایرانیم
۱۰ %
داوود امیریان
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
ستاره من ستاره من
۱۰ %
حمیدرضا شاه آبادی - ناصر نادری
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
عارف 12 ساله عارف 12 ساله
۱۰ %
سید حسین موسوی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها