بنر پویش صندوق اربعین

شبی که زهر شد

شبی که زهر شد

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۰,۰۰۰
%۱۰
۴۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۷۲
وزن:
۷۰ گرم
شابک:
9786227763263

معرفی کتاب

کتاب «شبی که زهر شد» داستانی برای نوجوانان به قلم معصومه یزدانی است که در آن با الهام از واقعیت شخصیت‌های جذابی خلق کرده و به وسیله آن‌ها مخاطب را به دل یک حادثه تاریخی بزرگ می‌برد. او در ابتدای این کتاب اشاره می‌کند که از کودکی به شخصیت امام علی (علیه السلام) علاقه‌مند بوده و دوست داشته در رثای ایشان اثری خلق کند و سرانجام با نوشتن یا داستان بلند ادای دینی به ساحت اول مظلوم عالم نموده است. در این کتاب سه شخصیت نوجوان شاهد واقعه غم انگیز شهادت امیرمومنان هستند. حرب پسر یتیمی است که می‌خواهد برای دیدن مادرش به بصره برود و برای اینکه پول‌ها ابن ملجم را بدزد وارد مسجد کوفه می‌شود و از نزدیک شاهد ضربت خوردن حضرت است. پس از آن با دختری به نام حلما همراه هستیم که پدرش در راه رسیدن به کوفه می‌میرد و او به همراه مادرش زندگی سختی در کوفه دارد. او برای درخواست‌ کمک به محضر خلیفه می‌رود اما درست همان شبی است که یتیمان با کاسه شیر بر در خانه حضرت ایستاده‌اند و او در آستانه شهادت است. جوان سوم سعد پسر ابن اثیر طبیبی است که برای معالجه حضرت به خانه ایشان می‌رود و این نوجوان نیز وقایع داخل خانه عصمت و طهارت در ان اوضاع را مشاهده می‌کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

زن از جلوی اتاق در بسته گوشه حیاط که می‌گذرد، یک لحظه مکث می‌کند و من می‌بینم که دست‌هایش می‌لرزد. زیر لب به شیطان لعنت می‌فرستد و بعد تند می‌رود سمت اجاقی که شیرها را می‌جوشانند. من هم جلوی اتاق مکث می‌کنم و نگاه می‌کنم مردی از پشت نرده‌های پنجره کوچک اتاق بیرون را نگاه می‌کند. قیافه‌اش شبیه دیوانه‌ای است که در بصره بود و بچه‌ها دنبالش می‌کردند چشم‌هایش سفید است و صورتش خاکستری با چشم‌های ترسناکش نگاهم می‌کند می‌ترسم و می‌دوم دنبال زن. زن کاسه‌ها را توی دیگ روی اجاق می‌ریزد و زیر لب دعا می‌خواند. کاسه شیر را از دستم می‌گیرد و می‌گوید دیشب مهمانم بود. شیر گذاشتم و نان و نمک گفت یکی را بردار. من شیر را برداشتم نمی‌دانستم امروز طبیب برای زهری که به جانش ریخته‌اند شیر طلب می‌کند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

ماجراهای من و بقیه جلد یک  آپارتمان در آتش ماجراهای من و بقیه جلد یک  آپارتمان در آتش
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
پی پی جوراب بلند پی پی جوراب بلند
۱۰ %
آسترید لیند گرن - فرزانه کریمی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
ظلمت سفید ظلمت سفید
۱۰ %
سجاد خالقی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
ماموریت در قصر ماموریت در قصر
۱۰ %
سعید محمدی
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
پسر چابک سوار پسر چابک سوار
۱۰ %
لیلا قربانی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
ملودی سکوت ملودی سکوت
۱۰ %
شارون ام دریپر
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها