سیاست ورزی مومنانه

سیاست ورزی مومنانه

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۳۲۵,۰۰۰
%۱۰
۲۹۲,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۸۹۶
وزن:
۸۳۲ گرم
شابک:
9789643048815

معرفی کتاب

از جمله شاخصه‌هایی که مرحوم علامه مصباح یزدی را را از دیگر علمای زمانه متمایز می‌ساخت حضور فعال و موثر ایشان در صحنه‌های سیاسی کشور بود. در زمانه‌ای که بسیاری از فقها و اهل علم فعالیت در این حوزه را منافی با زی روحانیت می‌دانند و جایگاه روحانیت در چنین اموری را معتبر نمی‌شناسند ایشان به شخصه برای شناخت کاندیدای برتر و اداره صحنه سیاسی کشور ورود می‌کردند و کنش‌گری لازم را انجام می‌دادند. نویسنده این کتاب که در حوزه مستندنگاری و تاریخ تحلیلی فعالیت کرده تلاش نموده مروری بر گفتار و رفتار ایشان در ساحت سیاست از سال‌های 84 تا 92 داشته باشد. نکته حائز اهمیت در بررسی ثبات فکری و نظری ایشان در طی این مدت است. گرچه جریان‌ها و شخصیت‌هایی که حول این عالم آگاه حاضر بودند در این بازه زمانی دچار تلون‌ها و تغیرهای بسیاری شدند اما توصیه‌های آیت الله مصباح همواره مطابق موازین حکومت اسلامی باقی ماند و تلاش نمودند بر طریق ولایت به انتخاب جریان اصلح کمک نمایند. حسین روزی‌طلب تلاش نموده بدون جانبداری با استناد به مواضع رسمی ایشان تصویری واضح و صریح از بینش سیاسی ایشان ارائه دهد و روایتی متقن از این شخصیت دربرابر دروغ‌ها و اخبار مخدوش قرار دهد. انتخابات سال 92 و شکست جریان منتسب به آیت الله مصباح در این دوره را شاید بتوان مهم‌ترین بخش این کتاب دانست که نویسنده سعی نشان دهد برخلاف تصور اذهان عمومی این شکست نه مربوط به این عالم وارسته بلکه به جهت بدعهدی افرادی بود که منافع شخصی را بر منافع جبهه پایداری ترجیح دادند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بسیاری از این انحرافات در طول تاریخ را باید همین طور ریشه یابی کرد. فردی از کودکی دارای نقطه ضعفی بوده و این نقطه ضعف کم کم در وجود او رشد کرده به مرور زمان جوانه زده و تبدیل به درخت تناوری شده این دیگر خوب بشو نیست. خب کسی که عاشق مقام است، ۱۰ سال، ۲۰ سال، ۵۰ سال نتوانسته به این مقام برسد حالا زمینه‌اش فراهم شده می‌خواهد انتقام این محرومیت را بگیرد. طبیعی است تا پیش از ریاست فرد خوبی بود اما پس از آن دچار تغییر می‌شود و آن بخش از روحیات منفی بر بخش‌های دیگر غلبه می‌یابد. به نظر بنده باید به دقت نقطه ضعف‌های اخلاقی و دلبستگی افرادی که دچار تغییر و انحراف شده‌اند را بررسی کرد تا متوجه شد که چه چیزی آنان را به این جا کشانده است. درباره برخی از این خواص نمی‌توان گفت که اینان نمی‌فهمیدند بله برخی از این‌ها فکر قوی ندارند کودن هستند که علائم و نشانه‌هایی دارد اما برخی از این خواص در مسائل گوناگون جهانی نظر می‌دهند و به نوعی صاحب نظرند، اما در این فتنه راه را عوضی رفتند. بدون شک ریشه این انحراف به دلبستگی های این افراد بر می گردد که از گذشته در وجودشان بوده رشد کرده و دیگر به جایی رسیده که اسیر آن خواسته شده‌اند. از چنین افرادی نمی‌توان انتظار داشت که به این آسانی اصلاح بشوند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

ذوالشهادتین امام ذوالشهادتین امام
۱۰ %
محمدحسن روزی طلب
۲۳۰,۰۰۰
۲۰۷,۰۰۰ تومان
آموزش فلسفه (جلد دو) آموزش فلسفه (جلد دو)
۱۰ %
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
آموزش فلسفه جلد دو گالینگور آموزش فلسفه جلد دو گالینگور
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
آموزش فلسفه (جلد یک) آموزش فلسفه (جلد یک)
۱۰ %
۱۹۵,۰۰۰
۱۷۵,۵۰۰ تومان
اندیشه سیاسی آیت الله مصباح یزدی اندیشه سیاسی آیت الله مصباح یزدی
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
آموزش عقاید آیت الله مصباح یزدی آموزش عقاید آیت الله مصباح یزدی
۱۰ %
۱۹۵,۰۰۰
۱۷۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها